شناسهٔ خبر: 68137380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اهداف نتانیاهو از حمله به مدرسه التابعین چه بود؟

فاطمه خوش نیت

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مدرسه التابعین در غزه، علاوه بر آرام کردن افکار عمومی خود از شکست‌هایی که داشته، در راستای کوچاندن اجباری مردم فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت‌های خود در مرکز شهر غزه در مدرسه التابعین که بسیاری از آوارگان در آنجا اسکان داشتند را در زمان اقامه نماز صبح هدف قرار داد که بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه اظهار داشت: اشغالگران آوارگان را که در حال اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین در محله الدرج در شرق غزه بودند با سه موشک هدف قرار دادند.

به گفته وی بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۹۰ درصد از آوارگان شد. 

همچنین دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه به تلویزیون عربی گفت: استان غزه بیمارستان کافی برای پذیرش این همه مجروح ندارد. این کشتار  در چارچوب نسل کشی است که توسط اشغالگران انجام شده ا ست.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: کشتار هولناک صهیونیست‌ها در جریان اقامه نماز صبح توسط آوارگان، فصلی از جنایات جنگی است که توسط دشمن جنایتکار و سران نازی آن در غزه انجام شده است.

در بیانیه کمیته های مقاومت فلسطین  آمده است: این جنایات توسط دشمن به منظور نابودی و سلاخی غیرنظامیان بی‌دفاع غزه و در نهایت ریشه کن کردن و آواره کردن آنها از سرزمینشان انجام می‌شود.

اهداف نتانیاهو از حمله به مدرسه التابعین چه بود؟ جنایت رژیم صهیونیستی در التابعین

 «اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر رسانه‌ای‌ دولتی نیز در نوار غزه ابراز داشت: ارتش اشغالگر می‌دانست که این مدرسه محل اسکان آوارگان است. اشغالگران قصد داشتند این منطقه را بمباران کنند. انتظار داریم در ساعات آینده تعداد شهدا افزایش چشمگیری داشته باشد.

در همین راستا شورای امنیت روز سه‌شنبه به درخواست الجزایر نشستی اضطراری را برای بررسی جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه تابعین در غزه که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند، برگزار خواهد کرد. 

«سید جعفر رضوی» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه در حمله به مدرسه التابعین اظهار کرد: چند نکته مهم را در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی نباید فراموش کرد؛ نخست این که رژیم سیاست کوچاندن جمعیت از غزه را طی ۲ دهه گذشته اجرایی کرده درواقع از ابتدای اشغالگری این سیاست اجرایی می‌شد، اما در منطقه غزه از قرن ۲۱ و پس از این که حماس در این منطقه قدرت را به دست گرفت، بیشتر مورد توجه بوده و اجرایی شده است. 

وی تصریح کرد: علاوه بر این رژیم صهیونیستی سیاست تحریم، محاصره‌های شدید و جنگ‌های تحمیلی در غزه را در راستای اجرایی کردن اهداف خود دنبال کرده است، غزه پرتراکم‌ترین منطقه جمعیتی دنیاست و با توجه به مساحت این منطقه ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

اهداف نتانیاهو از حمله به مدرسه التابعین چه بود؟ جنایت رژیم صهیونیستی در التابعین

این کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر این که یکی از دلایل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی کوچاندن اجباری مردم غزه است، گفت: در نظر داشته باشیم رژیم صهیونیستی در غزه به اهدافی که تعیین کرده نرسیده و نتوانسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را از بین ببرد، بنابراین تلاش می‌کند با این کشتارها افکار عمومی خود را آرام کند و به نوعی مسکن داخلی باشد. 

رضوی ادامه داد: از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو برای این که در راس قدرت بماند، نیاز به استمرار جنگ دارد، اکنون برای توجیه اقدام ضد انسانی خود مقامات صهیونیستی مدعی هستند که در محل مورد هدف آنان نیروهای حماس حضور داشته و فعالیت می‌کردند. درحالی که این ادعاها تنها ابزار و توجیهی برای استمرار نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی است. 

وی تاکید کرد: اگر جامعه جهانی وارد این عرصه نشود، کشتارها ادامه خواهد داشت، محکومیت‌هایی که از سوی کشورها مطرح می شود صرفا حرف و سخن است، اگر نه که جامعه جهانی تحت سلطه آمریکا است و نمی‌تواند کاری انجام دهد. 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به قطعنامه‌های تصویب شده در سازمان ملل علیه اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: قطعنامه‌هایی که در مجمع عمومی تصویب می‌شود اصولا ضمانت اجرایی ندارد، تنها قطعنامه‌های شورای امنیت می‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد که آن هم متاسفانه رژیم صهیونیستی در مصونیت کامل و مطلق آمریکا است و قطعنامه‌ها یا وتو می‌شوند و یا به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که الزام ۱۰۰ درصدی برای رژیم صهیونیستی ندارد.

وی درباره محکومیت‌هایی که دادگاه جنایت جنگی یا دادگاه لاهه تعیین می‌کنند، نیز اظهار داشت: عموما فرآیند دادگاه لاهه زمان‌بر است حدود ۲ تا ۱۰ سال زمان می‌برد و نتایج هم معمولا شخصی است مثلا شخص نتانیاهو یا وزیر جنگ رژیم صهیونیستی محکوم می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما