شناسهٔ خبر: 68137093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ پروژه مرمتی در بافت تاریخی اصفهان در حال اجراست

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۴۰ پروژه مرمتی، ایمن‌سازی و بازسازی در بافت تاریخی این کلانشهر در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

محمدعلی ایزدخواستی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پروژه‌ها در هسته مرکزی شهر و به‌منظور ساماندهی و ایمن کردن بافت تاریخی اصفهان و با نظارت و هماهنگی نهادهای مرتبط اجرا می‌شود.

وی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان افزایش ایمنی بافت تاریخی شهر است زیرا این مناطق، کم عرض بوده و برای ارائه خدمات با مشکل مواجه‌ است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طراحی پایگاه‌های ویژه بافت تاریخی و وسایل نقلیه اطفاء حریق با قابلیت عبور از اماکن کم عرض به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب در حوادث از دیگر اقدامات این سازمان است.

ایزدخواستی، یکی دیگر از پروژه‌های این سازمان را سامان‌دهی بافت تاریخی ابن‌سینا و عبدالرزاق عنوان کرد و گفت: بیش از یکصد تابلو مسیریابی و معرفی بافت تاریخی برای این مناطق طراحی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری، افزایش سبزینگی شهری در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

ایزدخواستی ادامه داد: نخستین مناطق مد نظر برای حفظ سبزینگی درجه یک در خیابان‌های ابن‌سینا و حافظ یعنی از پهنه دوران سلجوقی تا صفوی است.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت از آثار تاریخی زیادی برخوردار است و در کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد؛ میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون و مسجد جامع عتیق این شهر به ثبت جهانی رسیده است.

نظر شما