شناسهٔ خبر: 68135584 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی علی باقری با وزرای خارجه بلژیک، هلند و اندونزی

سرپرست وزارت خارجه کشورمان با وزرای خارجه بلژیک، هلند و اندونزی با محوریت غزه و فلسطین به صورت تلفنی رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با خانم حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس  در تهران و  حمله به مدرسه تابعین در غزه  گفتگو کرد.

باقری ضمن اشاره به بیش از ده ماه جنایت و نسل کشی رژیم صهیوینستی در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه و شهادت افراد بی گناه در حال عبادت در این مکان، حمله به منطقه مسکونی بیروت و اخیرا ترور ناجوانمرادانه شهید اسماعیل هنیه در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود  بر اساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه مند خواهد کرد.

حاجا لحبیب  وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن خطرناک ارزیابی کردن تحولات در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: بروکسل از وخامت اوضاع در خاورمیانه نگران است، چراکه عدم کنترل شرایط منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار می‌کشاند.

وزیر امور خارجه بلژیک با حمایت از حق  ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می کند و همزمان  در صدد اعمال تحریم علیه شهرک نشینان صهیونیست افراطی است.

لحبیب با بیان ضرورت آتش بس فوری در غزه، خاطرنشان ساخت: باتوجه به وخامت شرایط در منطقه، همه طرف ها باید حداکثر خویشتن داری کنند و در این راستا تداوم رایزنی ها میان تهران و بروکسل مورد تاکید قرار دارد.

علی باقری ,

رایزنی تلفنی کاسپر ولدکمپ وزیر خارجه هلند با علی باقری

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند با وی، درخصوص تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس  در تهران و نیز تحولات غزه به‌ویژه جنایت وحشیانه باند قاتل حاکم در تل‌آویو در هدف قرار دادن مدرسه تابعین گفتگو کرد.

باقری ضمن اشاره به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به این مدرسه و شهید و مجروح شدن ده‌ها انسان بی‌پناه و بی‌گناه گفت: اگر فقط همین یک جنایت توسط موجودیت دیگری جز رژیم صهبونیستی رخ داده بود، اکنون کشورهای غربی پرچم دفاع از انسان و حقوق بشر را بلند می‌کردند و از همه ظرفیت‌های خود از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده‌ کرده و این جنایت غیرقابل تحمل را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌نمودند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی در جریان ترور جنایتکارانه شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل سکوت پیشه کرده و با اقدامات غیر قابل توجیه خود مانع از به نتیجه رسیدن جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی شدند که نتیجه این اقدامات استمرار وحشی‌گری و افزایش جنایات رژیم اسرائیل است.

علی باقری با اشاره به استفاده جمهوری اسلامی ایران از حق ذاتی خود در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق با رویه های بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است. بر این اساس ضروری است دولت هلند ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از اقدام مشروع و قاطع ایران در دفاع مشروع در برابر متجاوز حمایت نماید.

کسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا و لزوم خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای کاهش تنش اظهار داشت: حمله به یک مدرسه در غزه دلخراش است.

وی افزود: هلند خواستار آتش‌بس  و کاهش خشونت‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

علی باقری ,

رایزنی تلفنی سرپرست وزارت خارجه با وزیر خارجه اندونزی

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه اندونزی در گفتگوی تلفنی در خصوص ضرورت اتخاذ مواضع مشترک به‌ویژه توسط کشورهای اسلامی علیه اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل و حفظ امنیت و ثبات در غرب آسیا گفتگو و رایزنی کردند.

در این گفتگوی تلفنی علی باقری اظهار داشت: در حال حاضر منطقه غرب آسیا در اثر جنایات رژیم صهیونیستی در یک وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد و کشورهای اسلامی باید زمینه کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی را فراهم آورند.

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تاکید کرد: این جنایت صهیونیست‌ها امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را مورد تعرض قرار داده، از این رو اقدام متقابل بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی حق ذاتی و مشروع ایران و‌منطبق با حقوق بین‌الملل، رویه‌های بین‌المللی و منشور ملل متحد است.

سرپرست وزارت امور خارجه با تقبیح اقدام وحشیانه اخیر رژیم کودک کش اسرائیل در حمله به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین که در حال اقامه نماز صبح بودند، تاکید کرد: ضروری است  کلیه کشورهای اسلامی یک صدا و همسو با یکدیگر تدابیر مؤثر در جهت بازدارندگی علیه این رژیم اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفتگو با تاکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی از جمله ترور اخیر در تهران خطری برای صلح و امنیت بین‌المللی است، اظهار داشت:  اندونزی ترور اسماعیل هنیه را محکوم و آن را مصداق نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

رتنو مرسودی افزود: متاسفانه تا کنون جان چهل هزار نفر از مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل گرفته شده و لذا لازم است بر مسئله آتش‌بس در فلسطین متمرکز گردیم و در این زمینه اتحاد و همبستگی کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی امری ضروری و مهم است.

پیام علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در شبکه ایکس

در گفتگوی تلفنی با وزیر امور‌خارجه اندونزی در مورد آخرین تحولات منطقه و جنایات رژیم اشغالگر تبادل نظر کردیم.

ما معتقدیم «بی‌کیفر‌مانی» رژیم را در ارتکاب جنایات جری‌تر کرده و لازم است کشورهای اسلامی در اقدام مشترک و هماهنگ، با حمایت عملی از مردم فلسطین، موجبات توقف نسل‌کشی فلسطینیان در غزه را فراهم آورند.

در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه بلژیک تاکید کردم رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده غیرنظامیان، کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران با توسل به حق دفاع مشروع خود در چارچوب حقوق‌ بین‌الملل و منشور ملل متحد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای.

در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه هلند بیان شد استانداردهای دوگانه غرب در ادعای حمایت از حقوق بشر به سطح منزجر کننده‌ای رسیده است. اگر فقط همین جنایت امروز رژیم در حمله به غیرنظامیان در یک پناهگاه از سوی هر موجودیتی غیر از اسرائیل واقع می‌شد، دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر در محکومیت آن با شدید‌ترین الفاظ و وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها گوی سبقت از یکدیگر می‌ربودند.

اما جهان می‌بیند که همین دولت‌ها در قبال نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر با چشم پوشی و اغماض رفتار می‌کنند و حتی در شورای امنیت ملل متحد مانع عمل شورا به وظایف ذاتی خود می‌شوند. دو رویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست.

همچنین در گفتگوی تلفنی با آقای خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن تبریک انتخاب مجاهد شجاع یحیی السنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه، مقاومت و رشادت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت برای مبارزه با باند جنایتکار و کودک کش حاکم در تل‌آویو را ستودم و اطمینان دادم که جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما