شناسهٔ خبر: 68133919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رایزنی وزیر خارجه هلند با سرپرست وزارت خارجه؛

باقری: کشور‌های اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند

سرپرست وزارت خارجه گفت: متأسفانه برخی کشور‌های اروپایی در قبال جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند با وی، درخصوص تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و نیز تحولات غزه به‌ویژه جنایت وحشیانه باند قاتل حاکم در تل‌آویو در هدف قرار دادن مدرسه تابعین گفتگو کرد.

باقری ضمن اشاره به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به این مدرسه و شهید و مجروح کردن ده‌ها انسان بی‌پناه و بی‌گناه گفت: اگر فقط همین یک جنایت توسط موجودیت دیگری جز رژیم صهبونیستی رخ داده بود، اکنون کشور‌های غربی پرچم دفاع از انسان و حقوق بشر را بلند می‌کردند و از همه ظرفیت‌های خود از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده کرده و این جنایت غیرقابل تحمل را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌نمودند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی در جریان ترور جنایتکارانه شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشور‌های اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل سکوت پیشه کرده و با اقدامات غیر قابل توجیه خود مانع از به نتیجه رسیدن جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی شدند که نتیجه این اقدامات استمرار وحشی‌گری و افزایش جنایات رژیم اسرائیل است.

علی باقری با اشاره به استفاده جمهوری اسلامی ایران از حق ذاتی خود در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق با رویه‌های بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است. بر این اساس ضروری است دولت هلند ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از اقدام مشروع و قاطع ایران در دفاع مشروع در برابر متجاوز حمایت نماید. 

کسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا و لزوم خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای کاهش تنش اظهار داشت: حمله به یک مدرسه در غزه دلخراش است. 

وی افزود: هلند خواستار آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

نظر شما