شناسهٔ خبر: 68135581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تظاهرات ضد نژادپرستی در بریتانیا

معترضان ضد نژادپرستی در پی ناآرامی‌های راست افراطی که سراسر بریتانیا را فرا گرفت، به خیابان‌های این کشور آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هزاران معترض ضد نژادپرستی پس از یک هفته شورش و ناآرامی ضد مهاجران در سراسر انگلیس، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند. مساجد و هتل‌هایی که پناهجویان را در خود جای داده است، از جمله مکان‌هایی بودند که در جریان این بی‌نظمی هدف قرار گرفتند و بعضی مغازه‌ها به آتش کشیده و غارت شدند.

تظاهرات ضد نژادپرستی و مهاجران در بریتانیا

هزاران نفر روز شنبه در خیابان‌های بریتانیا در راهپیمایی‌های ضد نژادپرستی که در سراسر کشورها برگزار شد، تجمع کردند. این تظاهرات پس از شورش‌ها و خشونت‌های ضد مهاجران برگزار شد که در اوایل این هفته پس از حمله مرگبار با چاقو به کودکان، این کشور را فراگرفته بود. اطلاعات نادرستی که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر شد ادعا می‌کرد که مهاجم یک مهاجر و مسلمان بوده است.

سازمان« در برابر نژادپرستی بایست Stand Up to Racism»، تظاهراتی را با مضمون «راست افراطی را متوقف کنید» روز شنبه در شهرهایی مانند لندن، منچستر و بیرمنگام ترتیب داد.

در لندن، هزاران نفر قبل از اینکه برای حمایت از پناهجویان در خارج از محل اقامت نخست وزیر بریتانیا، داونینگ استریت، راهپیمایی کنند، خارج از دفتر حزب پوپولیستی دست راستی Reform UK در لندن تجمع کردند تا نایجل فاراژ، سیاستمدار بریتانیایی را به تشویق شورشیان فاشیست متهم کنند.

تظاهرات ضد نژادپرستی و مهاجران در بریتانیا

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۵۰۰ نفر در راهپیمایی شرکت کردند و معترضان شعار «پناهندگان به اینجا خوش آمدید» را سر می‌دادند. چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، کسانی را که پس از ناآرامی‌های اخیر در بریتانیا برای مقابله با نژادپرستی به خیابان‌ها آمدند، تشویق کرد.

مخمصه‌ای که بریتانیا با آن مواجه است، تصویری از چالش‌های گسترده‌تری است که بسیاری از کشورهای اروپایی با مجموعه مشکلات مربوط به مهاجرت و افزایش احساسات راست افراطی مواجه هستند.

نظر شما