شناسهٔ خبر: 68134002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی تربت حیدریه:

اربعین نماد مشترک فرهنگی برای تقویت هویت اسلامی است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه تربت‌حیدریه اربعین را به‌عنوان یک نماد مشترک فرهنگی در راستای تقویت هویت اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

محمدجواد امیری گفت: تیم اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با دو دستگاه آمبولانس و ۶ نیروی انسانی برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران اربعین به مرز عراق اعزام شد.

وی با اشاره به حضور فعال، مؤثر و مستمر اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی افزود: تیم اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه متشکل از شش نفر کارشناس فوریت‌های پزشکی به همراه دو دستگاه آمبولانس بوده و مطابق با شیوه‌نامه‌های سازمانی به تمامی امکانات لازم برای ارائه خدمات بالینی اورژانس مجهز شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی تربت‌حیدریه افزود: مراسم اربعین فرصتی برای ایجاد پیوندهای اجتماعی و همبستگی میان مسلمانان است. پیام مراسم اربعین می‌توانند الهام‌بخش نسل‌های جدید برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشند.

وی اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی نه تنها یک رویداد مذهبی است، بلکه یک پدیده فرهنگی و اجتماعی بوده که می‌تواند نقش مهمی در شکل‌گیری تمدن‌های آینده داشته باشد.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه امیری افزود: خدمات چشمگیر اورژانس پیش بیمارستانی در چنین مراسم‌های بزرگی زمان طلایی را برای درمان کاهش می‌دهد و علاوه بر حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت و آرامش در میان زائران ایفا می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما