شناسهٔ خبر: 68133887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جزئیات گفت‌وگوی علی باقری با وزیر خارجه هلند

ایرنا : سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی کاسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند، درخصوص تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و نیز تحولات غزه به‌ویژه جنایت وحشیانه باند قاتل حاکم در تل‌آویو در هدف قرار دادن مدرسه تابعین گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

علی باقری ضمن اشاره به حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به این مدرسه و شهید و مجروح شدن ده ها انسان بی‌پناه و بی‌گناه گفت: اگر فقط همین یک جنایت توسط موجودیت دیگری جز رژیم صهبونیستی رخ داده بود، اکنون کشورهای غربی پرچم دفاع از انسان و حقوق بشر را بلند می‌کردند و از همه ظرفیت‌های خود از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد استفاده‌ کرده و این جنایت غیرقابل تحمل را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌نمودند.

وی با اشاره به نقض حاکمیت ملی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی در جریان ترور جنایتکارانه شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بین‌الملل سکوت پیشه کرده و با اقدامات غیر قابل توجیه خود مانع از به نتیجه رسیدن جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی شدند که نتیجه این اقدامات استمرار وحشی‌گری و افزایش جنایات رژیم اسرائیل است.

علی باقری با اشاره به استفاده جمهوری اسلامی ایران از حق ذاتی خود در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران مطابق با رویه های بین الملل و منشور سازمان ملل متحد است. بر این اساس ضروری است دولت هلند ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از اقدام مشروع و قاطع ایران در دفاع مشروع در برابر متجاوز حمایت نماید.

کسپر ولدکمپ وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در منطقه غرب آسیا و لزوم خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای کاهش تنش اظهار داشت: حمله به یک مدرسه در غزه دلخراش است.

وی افزود: هلند خواستار آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

نظر شما