شناسهٔ خبر: 68133857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مناسب‌سازی معابر مورد مطالبه جامعه معلولان و افراد سالمند است

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر و امکانات عمومی مورد مطالبه جامعه معلولان و افراد سالمند است گفت: مناسب‌سازی برای افراد نابینا در پیاده‌روهای شهر تیران توسط شهرداری انجام شده است، اما رمپ برای دستگاه‌های عابر بانک وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا خاکی روز _شنبه بیستم مرداد_ در نشست با خبرنگاران تیران و کرون با اشاره به دغدغه‌های بهزیستی و جامعه تحت پوشش این نهاد حمایتی، اظهار کرد: سالمندان، معلولان و افراد کم‌توان جسمی و ذهنی دغدغه‌هایی برای زندگی عادی دارند که نیازمند توجه همه مسئولان به این موضوعات است.

وی افزود: رفت و آمد آسان در خیابان‌های شهر و بهره‌مندی از امکانات خدماتی از جمله مطالبات اولیه این قشر است، اما گاهی با بی‌توجهی این حق آن‌ها ضایع می‌شود و مشکلاتی برای این قشر به وجود می‌آید.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون با بیان اینکه معلولان در رفت و آمد در پیاده‌روها با چالش سد معبر روبه‌رو هستند، تصریح کرد: سد معبر در پیاده‌روهای این شهرستان برای سالمندان و معلولان چالش‌ساز شده است و به آن‌ها خسارت وارد می‌کند.

خاکی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی معابر و امکانات عمومی مورد مطالبه جامعه معلولان و افراد سالمند است، اضافه کرد: مناسب‌سازی برای افراد نابینا در پیاده‌روهای شهر تیران توسط شهرداری انجام شده است، اما رمپ برای دستگاه‌های عابر بانک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی در ادارات دولتی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: وضعیت ورودی ادارات و خدمت‌رسانی در این شهرستان بهبود یافته، اما کمبود اعتبارات یا ساختمان اجاره‌ای مانع از رفع همه مشکلات شده است.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: علاوه بر مناسب‌سازی معابر و مراکز اداری و خدماتی، ارائه خدمات ویژه معلولان دغدغه‌ای دیگر برای جامعه هدف این سازمان محسوب می‌شود که در این شهرستان نیازمند نگاه ویژه نهادهای خدماتی و فرهنگی است تا بخشی از خدمات به این قشر اختصاص داده شود.

خاکی هم‌افزایی میان بهزیستی، مؤسسات مردم نهاد و رسانه‌ها برای پاسخ به مددجویان بهزیستی، سالمندان و معلولان را ضروری دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی چالش جدی برای جامعه است که با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی امکان بهبود و رفع مشکل وجود دارد.

نظر شما