شناسهٔ خبر: 68133689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور نائب رئیس مجلس؛

کتابخانه روستای نگارخاتون فامنین افتتاح شد

همدان - با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی روستای نگارخاتون فامنین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در همدان، شامگاه شنبه آیین افتتاح کتابخانه عمومی زنده‌یاد حاج ستار ربانی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی؛ عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

کتابخانه روستای نگارخاتون فامنین افتتاح شد

افتتاح صد و نوزدهمین کتابخانه عمومی استان همدان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: ۱۱۹ امین کتابخانه عمومی استان و ششمین کتابخانه عمومی شهرستان فامنین در زیر بنایی به مساحت ۱۲۰ مترمربع با ۴ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب افتتاح شد.

سید جواد معینی با اشاره به اینکه کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید افزود: این اعتبار از محل تملک دارایی استان، مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، مصوبه سفر رئیس جمهور شهید به استان و مشارکت خیر تأمین شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه نگاه ویژه مسئولان استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی باعث رونق کتابخانه‌های عمومی استان شده است تصریح کرد: استان همدان در غرب کشور بیشترین تعداد کتابخانه عمومی را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آنها در استان از سرانه مطالعه بهتر این استان نسبت به سایر استان‌های منطقه خبر می‌دهد ادامه داد: ما در حوزه تعداد کتابخانه‌های عمومی در کشور هم جزو استان‌های اول هستیم.

معینی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه شهید مطهری فامنین نیاز به توسعه مخزن دارد خاطرنشان کرد: دیوارکشی کتابخانه عمومی مهرماماهان شهر فامنین، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و احداث کتابخانه در روستای فیض‌آباد، اصله و تجرک که در این دو مورد زمین لازم آماده و اهدا شده؛ از مطالبات مردم و نیازهای منطقه است که در مجموع ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تلاش ما این است کتاب در دسترس همگان باشد

فرماندار فامنین نیز در این آیین اظهار کرد: کتابخانه زنده‌یاد حاج ستار ربانی، نمونه بارز مشارکت مردم و دولت است که توانست قدم بسیار خوبی در این حوزه باشد.

سید روح‌الله حسینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی را با تمام توان در شهرستان دنبال کردیم افزود: تلاش ما بر این بوده است که کتاب در دسترس مردم قرار بگیرد و همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان از آن بهره ببرند.

کتابخانه روستای نگارخاتون فامنین افتتاح شد

عاطفه زارعی مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز در این آیین اظهار کرد: همسر خیر بومی این کتابخانه راهنما و محرک اصلی وی برای احداث این کتابخانه بوده است و به دلیل ارج نهادن به همت خیرین، این کتابخانه به نام پدر مرحوم خیر نامگذاری شده است.

نظر شما