شناسهٔ خبر: 68133483 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فدراسیون والیبال استخوان لای زخم نگذاشت

بایگانی کردن آقای ستاره!

ستاره کاغذی با محرومیت 2 ساله حالا می‌داند پیراهن تیم‌ملی شوخی بردار نیست و کسی حق ندارد با هر بهانه‌ای تیم‌ملی را نادیده بگیرد.

صاحب‌خبر -

ایمان گودرزی؛؛رقابتهای لیگ ملتهای والیبال با ناکامی تمام عیار برای تیم ملی ایران به پایان رسید و این ناکامی به اندازه ای سنگین و سخت بود که حتی در میانه راه به برکناری سرمربی خارجی تیم منجر شد. شکست های سریالی و پی در پی والیبال همه مردم را سرخورده و ناراحت کرده بود و بعد از هر بازی سیل انتقادهای تند و گزنده و حتی لیچارها نصیب تیم ملی می شد.

دردناک تر از این شکست اما رفتار برخی از بازیکنان به اصطلاح ملی پوش بود که پیش از آغاز رقابتها به بهانه های واهی از همراهی تیم ملی سرباز زدند چه آنکه پیش بینی این ناکامی را داشتند و از همین رو تصمیم گرفتند تا با عدم حضور در تیم ملی از سیل انتقادات و حتی دشنام ها مصون بمانند. یک خودخواهی محض که ...

یکی از این بازیکنان صابر کاظمی قطر پاسور تیم ملی والیبال بود. جوانی که با یک دوره درخشش نصفه و نیمه در تیم ملی نام خود را بر سر زبانها انداخت و با اعتبار و نام تیم ملی لژیونر شد و قرارداد چند صدهزاردلاری بست اما ترجیح داد در هنگامه دشوار لیگ ملتهای والیبال به تیم ملی پشت کند تا شاید فحش نخورد یا احیانا مصدوم نشود و احیانا بازی برای تیم باشگاهی اش را از دست ندهد!

صابر کاظمی عافیت طلبی را پیشه کرد و خوشگذرانی را به تیم ملی ترجیح داد و وقتی شخص رئیس فدراسیون شخصا از او درخواست کرد به اردو بیاید،بیماری یکی از بستگانش را بهانه کرد و مدعی شد چند روزی می رود تا از او مراقبت کند و برمی گردد اما نه تنها برنگشت، بلکه ساعاتی بعد از این اتفاق خبر رسید که او برای تفریح به ترکیه رفته است!(این ادعای رییس فدراسیون والیبال بود)

این پشت کردن به تیم ملی، عافیت طلبی و ترجیح منافع شخصی بر مملکت و بدتر از همه فریبکاری بزرگی بود که صابر کاظمی مرتکب شد. مردی که همه آنچه دارد، از تیم ملی و با لباس ملی است و قراردادهای چندصد هزار دلاری اش را از صدقه سری حضور در تیم ملی بسته اما به محض پریدن از پله یک به پله 2 همه چیز را فراموش کرده و به تیم ملی و ولی نعمت خود پشت می کند.

رفتاری به شدت غیراخلاقی و دور از وطن دوستی که یک برخورد سفت و سخت را با این ستاره  الزامی می کرد تا دیگر هیچ بازیکنی به بهانه های واهی به تیم ملی کشورش پشت نکند.

میلاد تقوی رئیس جوان فدراسیون که بارها و بارها از اصولگرایی صحبت کرده و آن را بر هر چیزی مقدم می داند، چندین بار تاکید کرده بود که اشد مجازات را برای این ستاره ها در نظر خواهد گرفت تا درس عبرتی برای همه باشد و بدانند که تیم ملی و میهن و ملت بر همه چیز ارجح و مقدم هستند. اتفاقی که سرانجام رخ داد و کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در یک تصمیم منطقی و حرفه ای صابر کاظمی را 2 سال تمام از حضور در میادین داخلی و خارجی محروم کرد تا آقای ستاره بداند پیراهن تیم ملی شوخی بردار نیست و کسی حق ندارد به هر بهانه ای تیم ملی را نادیده بگیرد.

رأی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال

آقای صابر کاظمی پس از دعوت به تیم ملی بزرگسالان و استنکاف از حضور در تیم ملی برای شرکت در مسابقات، برخی موارد شخصی از جمله بیماری پدرش را به عنوان علت عدم حضور خود در تیم ملی مطرح کرد که با توجه به مطالبی که در ادامه جلسه بیان شد و در صورت جلسه کمیته انضباطی ثبت شده است، دفاع ایشان از سوی کمیته انضباطی غیر موجه و غیر قابل پذیرش تشخیص داده شد. بنابراین با استناد به بند ۱۶ ماده ۲۵ آئین‌نامه سازمان لیگ ناظر بر مقررات انضباطی که اشعار می‌دارد “چنانچه بازیکنی دعوت فدراسیون برای تیم ملی را نپذیرد حق حضور در مسابقات را از دست خواهد داد” و بند ۱۱ ماده ۳ و بند ۲ ماده ۴ آئین نامه انضباطی فدراسیون والیبال، آقای صابر کاظمی به دو سال محرومیت قطعی از حضور در هر گونه مسابقه والیبال اعم از لیگ‌های داخلی و خارجی محکوم شد.

نظر شما