شناسهٔ خبر: 68131788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لیگ با VAR یا بدون VAR

فدراسیون در تب و تاب شروع مسابقات

روزنامه جوان

اخباری که از فدراسیون به گوش می‌رسد مؤید این نکته است که سیستم VAR وارد کشور شده، اما حالا مشکل نداشتن ورزشگاه آماده پیش آمده تا همه چیز به‌هم بریزد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: فدراسیون فوتبال عزم خود را جزم کرده تا لیگ برتر را سروقت از پیش تعیین شده، یعنی ۲۵ مرداد‌ماه آغاز کند، اما مشکل اصلی شروع مسابقات سیستم کمک‌داور ویدئویی است که هنوز کسی به‌درستی نمی‌داند حل شده یا نه!
اخباری که از فدراسیون به گوش می‌رسد مؤید این نکته است که سیستم VAR وارد کشور شده، اما حالا مشکل نداشتن ورزشگاه آماده پیش آمده تا همه چیز به‌هم بریزد. با وجود این مشکل جدید هم فدراسیون همچنان می‌خواهد لیگ را سر وقت معین برگزار کند، به همین خاطر هم اولین محموله VAR به ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برده شد تا این استادیوم با توجه به استانداردسازی صورت گرفته طبق خواسته ای‌اف‌سی بتواند از این سیستم استفاده کند. این ورزشگاه در هفته اول رقابت‌های لیگ میزبان بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن است. از آنجا که دو ورزشگاه آزادی و تختی به لیگ نمی‌رسند، سرخ‌های تهران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید فعلاً در اراک از میهمانان خود پذیرایی کنند. هرچند باید این تلاش را ستود، اما می‌شد تمام این کار‌ها را سر وقت انجام داد تا اینگونه همه چیز با عجله و شاید سرسری انجام نشود. در این میان مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که قصد دارد لیگ برتر را از هفته نخست با برگزاری یک دیدار تحت نظر VAR برگزار کند از مدیران کارگروه نظارت بر تجهیز ورزشگاه به داور ویدئویی خواسته تا تست نهایی و آزمایش‌های لازم برای استفاده از این سیستم در هفته نخست لیگ برتر برای بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در نظر گرفته شود. طبق الزامات فیفا در فاصله حداکثر پنج روز مانده به استفاده از VAR باید دیداری شبیه‌سازی شده در دو بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای برگزار شود تا از تست‌های معتبر VAR استفاده شود. از این‌رو عصر دیروز این دیدار در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار شد تا بلافاصله فیلم مربوطه به فیفا ارسال و تأییدیه‌های مربوط به استفاده از سیستم داور ویدئویی گرفته شود. 
محسن حکیم، مسئول راه‌اندازی دستگاه VAR در خصوص نصب و راه‌اندازی محموله سیستم داور ویدئویی در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک گفت: «خوشبختانه دستگاه به‌طور کامل در ورزشگاه نصب و راه‌اندازی شد. سپس روز گذشته تست‌های مربوطه را انجام دادیم که موفقیت‌آمیز بود. شش دوربین مربوطه در ورزشگاه نصب شده و در بازی دیروز نیز بار دیگر تست شد. اطلاعات مربوط به بازی شبیه‌سازی شده در اختیار فیفا قرار می‌گیرد تا مجوز برگزاری بازی‌های لیگ برتر را در ورزشگاه امام خمینی اراک با استفاده از VAR صادر کند.»

نظر شما