شناسهٔ خبر: 68131776 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آدم‌ربایی ساختگی برای رسیدن به دختر ۱۳ ساله 

روزنامه جوان

دخترم دانش‌آموز است. او امروز صبح برای دیدن یکی از دوستانش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. آترین به ما گفت با دوستش قرار دارند که با هم به جشن تولد یکی از دوستانشان بروند. او برای جشن تولد طلاهایش را هم با خودش برد، اما الان متوجه شدیم تمام طلا‌های خانه را با خودش برده و به طرز مشکوکی هم گم شده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پسر فریبکار پس از آشنایی با دختر ۱۳ ساله در اینستاگرام او را به فرار از خانه تشویق کرد و پس از آن با آدم‌ربایی ساختگی قصد داشت از خانواده آن دختر ۵ میلیارد تومان اخاذی کند که بازداشت شد. 
چندی قبل اعضای خانواده‌ای در تهران به اداره پلیس رفتند و از ناپدید شدن ناگهانی دختر ۱۳ ساله‌شان به نام آترین خبر دادند. 
یکی از اعضای خانواده به پلیس گفت: «دخترم دانش‌آموز است. او امروز صبح برای دیدن یکی از دوستانش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. آترین به ما گفت با دوستش قرار دارند که با هم به جشن تولد یکی از دوستانشان بروند. او برای جشن تولد طلاهایش را هم با خودش برد، اما الان متوجه شدیم تمام طلا‌های خانه را با خودش برده و به طرز مشکوکی هم گم شده است. ما به خانه تمامی دوستانش و بستگانمان سر زده و همه جا را جست‌وجو کرده‌ایم، اما ردی از آترین پیدا نکردیم و الان نگرانیم برای دخترمان اتفاق بدی رخ داده باشد و از پلیس درخواست کمک داریم.»

 اخاذی ۵ میلیارد تومانی 
با طرح این شکایت، تیمی از مأموران پلیس به دستور بازپرس دادسرا برای پیدا کردن ردی از دختر گمشده وارد عمل شدند. مأموران در بررسی‌های فنی هیچ ردی از آترین پیدا نکردند، اما دریافتند وی روز حادثه با هیچ یک از دوستان و همکلاسی‌هایش قرار ملاقات نداشته است. 
در حالی که تلاش برای پیدا کردن دختر نوجوان ادامه داشت، مادر او دوباره به اداره پلیس رفت و گفت دخترش ربوده شده و آدم‌ربا برای آزادی او درخواست پول کرده است. 
وی گفت: «دقایقی قبل مرد ناشناسی با تلفن همراه من تماس گرفت و گفت آترین را گروگان گرفته است و برای آزادی او ۵ میلیارد تومان باید بدهیم. من صدای ناله‌های دخترم را از پشت گوشی تلفن شنیدم که درخواست کمک می‌کرد. از طرفی هم گروگانگیر تهدید کرد اگر ۵ میلیارد تومان را فراهم نکنیم یا با پلیس تماس بگیریم، دخترم را می‌کشد.»

 آشنایی در اینستاگرام 
اظهارات مادر دختر گمشده پرونده را وارد مرحله تازه‌ای کرد و مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربا ادامه دادند. بررسی‌ها نشان داد تماس‌گیرنده با شماره‌ای سرقتی تماس گرفته تا ردی از خود به جا نگذارد. از سوی دیگر مأموران پلیس فهمیدند آترین مدتی قبل در اینستاگرام با پسر جوانی به نام آرش دوست شده است. همچنین مشخص شد آترین تلاش می‌کرده خانواده‌اش از ارتباط دوستانه او با پسر مورد علاقه‌اش باخبر نشوند. بنابراین این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد آرش برای اخاذی از خانواده آترین نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کرده باشد. 

 بازداشت 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران پلیس به خانواده آترین آموزش دادند تا با آدم‌ربا قرار صوری بگذارند و سپس خانواده دختر گمشده با مرد ناشناس برای تحویل پول در یکی از پارک‌ها قرار گذاشتند. آدم‌ربا از شاکی خواسته بود کیف پر از پول را داخل سطل زباله‌ای قرار دهد و خانواده آترین هم طبق نقشه کیفی را داخل سطل زباله قرار دادند و از آنجا دور شدند، اما مأموران پلیس به صورت نامحسوس آنجا را تحت نظر گرفتند تا اینکه پسر جوانی به سطل زباله نزدیک شد و کیف داخل آن را برداشت و مأموران هم او را بازداشت کردند. 
بررسی‌ها نشان داد متهم دستگیر شده پسر مورد علاقه آترین به نام آرش است. آرش هم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد. او گفت: «وقتی با آترین آشنا شدم، قرار شد با هم ازدواج کنیم، اما او می‌گفت خانواده‌اش مخالف ازدواجش هستند و به همین دلیل از خانه‌شان فرار کرد، بعد هم دو نفری با هم نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کردیم تا از خانواده‌اش اخاذی و بعد با هم ازدواج کنیم. قرار بود بعد از اخاذی برای زندگی به شهرستانی برویم. الان آترین خانه یکی از دوستانم است.»
مأموران در ادامه به خانه دوست آرش رفتند و دختر ۱۳ ساله را تحویل خانواده‌اش دادند. 
آترین در تحقیقات ادعا کرد آرش او را فریب داده و او هم از خانه فرار کرده است. متهم پس از اعتراف برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

نظر شما