شناسهٔ خبر: 68130011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح مطالعات کمربندی جنوبی سبزوار در شورای ترافیک تصویب شد

سبزوار - ایرنا- شهردار سبزوار گفت: طرح مطالعات ساماندهی کمربندی جنوبی این شهر در نشست شورای ترافیک شهرستان به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میثم حسین‌آبادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست به ریاست فرماندار و با حضور نماینده شهرستان در مجلس اظهار کرد: باتوجه به حوادث ناگوار رخ‌داده در کمربندی جنوبی و حجم بالای ترافیک، ساماندهی این مسیر از میدان «مشاهیر» به سمت شرکت «کابل خودرو» به‌ طول هشت کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری، آبان‌ پارسال برای انجام مطالعات طراحی و اصلاح هندسی این طرح با مشاور قرارداد بسته بود، افزود: در نشست امروز با حضور اعضای شورای ترافیک و تایید نظر مدیرکل راهداری استان و دبیر هماهنگی شورای ترافیک استان، مطالعات طرح مذکور به تایید و تصویب اعضا رسید.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه طرح مطالعات برای تأیید نهایی و ابلاغ به شورای هماهنگی ترافیک و کارگروه زیربنایی استان ارسال می‌شود، گفت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز از جمله مسیرهای ورودی و خروجی، بازنگری در عرض آیلند و فضای سبز میانی، ساماندهی ترافیکی و کاهش تصادفات از مهمترین اهداف طرح است که با لحاظ شرایط مرتبط با ضوابط فنی و آیین‌نامه انجام می‌شود.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: طبق قانون اجرای این طرح از وظایف اداره‌کل راهداری خراسان رضوی است اما شهرداری سبزوار با هدف ساماندهی کمربندی ورودی شهر و ارائه خدمت به زائران امام رضا (ع) این طرح را انجام خواهد داد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار نیز به تازگی با هدف افزایش ایمنی مسیر و بالا بردن ضریب ایمنی تردد، با هزینه یک میلیارد ریالی همه راه‌های ورودی غیرمجاز منتهی به کمربندی جنوبی این شهر را با نصب حفاظ و گاردریل ایمن کرده بود.

پیش از این فرماندار ویژه سبزوار به عنوان رییس شورای ترافیک شهرستن با بیان اینکه بخشی از مسیر کمربندی جنوبی شهر در محدوده شهری و بخشی نیز بیرون از محدوده شهری واقع است، خواستار ورود شهرداری برای بهسازی و ساماندهی این مسیر پرتردد و پرخطر شده بود.

به گزارش ایرنا، کمربندی جنوبی سبزوار در مسیر بزرگراه تهران - مشهد قرار دارد که بهسازی آن در روان‌سازی ترافیک، کاهش حوادث جاده ای و سفر ایمن برای زائران بارگاه رضوی نقش مهمی دارد و با توجه به گذر سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر از این مسیر، در صورت ساماندهی می‌تواند بر اقتصاد این شهر تاثیرات مثبتی بگذارد.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما