شناسهٔ خبر: 68129510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

قیمت ریرا، اولین شاسی بلند ملی رسما توسط ایران خودرو اعلام شد

صاحب‌خبر -

ریرا که عنوان اولین شاسی بلند ملی را به یدک می‌کشد، در آینده نزدیک روانه بازار می‌شود و ایران خودرو به‌صورت رسمی قیمت آن را اعلام کرد.

ریرا یکی از پرسروصداترین محصولات ایران خودرو در اخبار خودرو طی چند سال اخیر است که بالاخره به مرحله عرضه در بازار نزدیک می‌شود. از مدتی قبل زمزمه‌های اعلام قیمت ریرا به گوش رسید و حتی ایران خودرو قیمت آن را اعلام کرد که سپس با تکذیبیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجه شد. در حالی که قیمت اولین شاسی بلند ملی 1 میلیارد و 270 میلیون تومان اعلام شده بود، وزیر صمت اظهار داشت که این خودرو با قیمت کمتر از 1 میلیارد تومان عرضه می‌شود. اخیراً بالاخره قیمت نهایی ریرا به‌صورت رسمی مشخص شد.

قیمت نهایی ریرا

قیمت رسمی درب کارخانه ریرا 975 میلیون و 803 هزار و 762 تومان و قیمت نهایی آن با احتساب همه هزینه‌ها 1 میلیارد و 130 میلیون تومان اعلام شده است.

پیش‌تر گفته می‌شد این خودرو در نیمه دوم سال 1403 روانه بازار می‌شود و وزیر صمت هم به‌تازگی ضمن تکذیب قیمت قبلی اعلام شده، از عرضه آن در شهریور امسال خبر داد. حالا در نزدیکی شهریور، آغاز فروش ریرا و چند محصول دیگر ایران خودرو از این هفته اطلاع‌رسانی شد. البته انتظار می‌رود در این مقطع ریرا به‌صورت محدود عرضه شود.

به نظر می‌رسد ایران خودرو تولید ریرا برقی را هم در دستور کار قرار داده است. با وجود این، هنوز زمان عرضه و برخی از جزئیات دیگر این نسخه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
منتظر گران شدن خودرو باشیم یا ارزانی؟ معرفی محصولات جدید ایران خودرو که به‌زودی وارد بازار می‌شوند آغاز دور جدید ثبت نام ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۳ از این پس برای ثبت نام خودرو در ایران نیازی به گواهینامه رانندگی نیست

نظر شما