شناسهٔ خبر: 68129046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

بیش از ۷۵ هزار کارگاه فعال در فارس از معافیت‌های دولتی بهره‌مند شدند

صاحب‌خبر -

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با اشاره به تعداد کارگاه‌های فعال در این استان، اعلام کرد که بیش از ۷۵ هزار کارگاه از معافیت‌های سهم دولت بهره‌مند شده و ماهیانه بیش از یک‌هزار میلیارد ریال از این معافیت‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، ایرج نادری امروز، 20 مردادماه در یک نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تأمین اجتماعی فارس به لحاظ وسعت و جمعیت در شمار تامین اجتماعی های اثرگذار است، بیان داشت: بیش از دو میلیون و 521 هزار و 144 نفر از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و ضریب پشتیبانی به ۳.۸ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس بیش از ۸۵۷ هزار بیمه‌شده اصلی دارد، افزود: این استان با پوشش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه‌شده، نقش مهمی در اجرای مأموریت‌های تأمین اجتماعی در سطح کشور دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس اعلام کرد: تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری حدود ۹ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران استان نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر است.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی با اتخاذ سیاست‌های استراتژیک در تلاش است از تولید حمایت کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهد. در حال حاضر، بیش از ۷۵ هزار کارگاه فعال در استان وجود دارد که از این تعداد، ۱۷ هزار کارگاه از معافیت‌های سهم دولت بهره‌مند شده و ماهیانه بیش از یک‌هزار میلیارد ریال از این معافیت‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: مطالبات جاری و معوق تأمین اجتماعی فارس از کارفرمایان حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات جاری و مابقی به معوقات مربوط است.

نادری با اشاره به اینکه تعهدات کوتاه‌مدت تأمین اجتماعی شامل مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری، کمک هزینه‌های پروتز، هدیه ازدواج، و کمک هزینه کفن و دفن می‌شود، افزود: این اداره کل ماهیانه ۸۲ میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و ۱۰۹ میلیارد تومان برای سایر تعهدات کوتاه‌مدت پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و حمایت از بازماندگان در استان فارس پرداخت می‌شود که بخش عمده‌ای از هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با اشاره به اجرایی شدن لیست هوشمند در استان از اردیبهشت ماه سال جاری، افزود: این مهم سهولت و دقت در امور مربوطه را در پی داشته است.

وی از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان در مردادماه سال گذشته خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی مطلوب اصحاب رسانه و روابط عمومی، توانستیم ۷۵۴۱ مورد از بدهی کارفرمایان معادل ۳۴۰۰ میلیارد ریال را مشمول بخشودگی و تقسیط کنیم.

نادری به حضور فعال و اثرگذار تأمین اجتماعی فارس در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل‌گری اشاره کرد و افزود: طی یکسال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال 42 جلسه کارگروه رفع موانع تولید و 12 جلسه کارگروه غذایی و تسهیل امر تولید برگزار شده که تمامی 73 مصوبه این کارگروه ها اجرا شد.

وی افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، توسعه بیمه‌های اجتماعی و پوشش همگانی بیمه بر عهده دولت است و در این راستا، طی یک سال گذشته ۵۹ هزار بیمه‌شده جدید شناسایی و به جمع خانواده بزرگ تأمین اجتماعی پیوستند.

نادری بیان کرد: امکان خوداظهاری توسط بیمه‌شدگان در سامانه تأمین اجتماعی فراهم شده است و پس از ثبت درخواست، گزارش‌ها توسط بازرسان بررسی و نتیجه به متقاضی اعلام می‌شود.

وی از گسترش برنامه‌های حمایتی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: سال گذشته تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به تعداد زیادی از بازنشستگان پرداخت شد و امسال با افزایش وام قرض‌الحسنه به ۳۰ میلیون تومان، ۴۰ هزار نفر در سطح کشور از این تسهیلات بهره‌مند شدند و این آمار در آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس یادآور شد: در هفته کارگر مجوز ۴۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی به اتحادیه جهت بهره‌مندی از خدمات تأمین اجتماعی را صادر کرد.

نادری بیان کرد: تأمین اجتماعی در طرح ملی مسکن معافیت‌ها و تسهیلات مؤثری در نظر گرفته که نقش مهمی در رونق ساخت و ساز خواهد داشت.

وی افزود: طی یک سال اخیر، بر اساس درخواست کارفرمایان، ۹۳۶۰ مورد از بدهی‌های آن‌ها مشمول تقسیط‌های متنوع شده است.

نادری در پایان بر اهمیت تامین پایداری صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای تاکید نمود و از اصحاب رسانه خواست که در این حوزه مطالبه‌گری فعال‌تری باشند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما