شناسهٔ خبر: 68128633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همایش «مقاومت از منظر قرآن کریم» برگزار شد

محمد طاووسی

همایش «مقاومت از منظر قرآن کریم» با هدف بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه» به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جمعی از رهبران مذهبی، سیاسی و اندیشمندان پاکستانی طی مراسمی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برای بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت به ویژه «شهید اسماعیل هنیه» گردهم آمدند.

در این مراسم که با عنوان «مقاومت از منظر قرآن کریم» برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن بررسی مبانی و اصول اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و فقهی مقاومت اسلامی از منظر آیات قرآن کریم به شهدای جبهه مقاومت از جمله «شهید اسماعیل هنیه» که الگوی ترویج فرهنگ مقاومت و تلاش برای سربلندی امت اسلامی هستند، ادای احترام کردند.

مهدی طاهری، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی ضمن تلاوت آیاتی از قرآن کریم با مضمون مبانی مقاومت و جهاد، گفت: قرآن کریم در آیات زیادی به تبیین الگوی مقاومت و جهاد در راه خدا می‌پردازد که بر اساس آن، مقاومت در مقابل دشمنان و بدخواهان و تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی کافران و مفسدان سنت جاری و جاودان همه انبیاء(ع) برای تبلیغ رسالت الهی است.

وی اظهار داشت: تدبّر در آیات جهاد و مقاومت قرآن کریم نویدبخش آن است که جبهه حق با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات و گرفتاری‌ها در مسیر پیشرفت و پیروزی قرار دارد، که این امر وظیفه‌ی ما را برای مقاومت در برابر دشمنان اسلام دوچندان می‌کند و طبق تعالیم جاودانه قرآن کریم تنها راه غلبه بر رژیم جنایتکار اسرائیل، مقاومت آگاهانه و خالصانه با اتکا بر نصرت بی‌بدیل الهی و پرهیز از تعاملات و روابط ذلیلانه و خفت بار با مدعیان قدرت جهانی و صاحبان زر و زور است. 

مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی گفت: شهید هنیه گفته بود اگر امروز در غزه می‌‎بینید که چگونه زن و مرد، کودک و پیر و جوان در مقابل ظلم مقاومت کرده و ایستادگی می‌کند تنها یک دلیل دارد و آن این است که همه اینها دست پرورده قرآن بوده و این فرهنگ قرآنی است که موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

صابر ابو مریم، رئیس بنیاد فلسطین پاکستان نیز در سخنان خود، با محکومیت شدید ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: تمام اهداف شوم صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها از ترور شهید اسماعیل هنیه پس از حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع این شهید بزرگوار شکست خورد و جهان فهمید که رویکرد ترور رژیم صهیونیستی به منزله یک شکست راهبردی بزرگ برای این رژیم و فرو رفتن بیشتر اسرائیل در باتلاق شکست است.

وی افزود: جهان به دنبال پاسخ چرایی شهادت اسماعیل هنیه در تهران است، در حالیکه حامیان جبهه مقاومت کاملا به خوبی می‌دانند که ایران سرزمین شهدا است و مردمان این دیار برای آزادی فلسطین پیش قدم بوده و بیش از 40 سال انواع تحریم‌ها و مخالفت‌ها را برای حمایت از فلسطین به جان خریده‌اند، برای همین است که این شهید بزرگوار به پاس خدمات بزرگش در این سرزمین به مقام شهادت نائل شد. 

شهادت اسماعیل هنیه نمی‌تواند قلوب ملت‌های بزرگ ایران و فلسطین را از یکدیگر جدا کند

ناصر شیرازی، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم‌ در این نشست گفت: صهیونیسم جهانی می‌خواست با ترور اسماعیل هنیه در تهران، حماس و ایران را از یکدیگر دور کند، اما این اشتباه بزرگ آنهاست چراکه اگر حمایت‌های ایران نبود حماس نمی‌توانست در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کند برای همین است که بلافاصله پس از شهادت اسماعیل هنیه در پیامی اعلام کرد که راه حماس و ایران از یکدیگر جدا نخواهد شد.

وی افزود: انتخاب «یحیی سنوار» به عنوان رهبر حماس نیز اقدامی است که این گروه می‌خواست از طریق آن، پیامی مبنی بر اتحاد گروه‌های مقاومت اسلامی را برای جهان صادر کند؛ چراکه این مرد یکی از فعال ترین شخصیت‌های تمام محور مقاومت در منطقه است و صرفا متعلق به حماس نیست.

وی اظهار کرد: به نظرم از امروز هر زمانی که مردم ایران بزرگداشت شهدای خود را برگزار کنند نام اسماعیل هنیه نیز میان آنها قرار خواهد گرفت و این به منزله شکست اهداف شوم رژیم صهیونسیتی و آمریکا از اقدام شنیع ترور این رهبر بزرگ است.

حمیرا طیبه، رئیس کارزار مردمی نجات غزه در پاکستان و «علامه عارف واحدی» نایب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان از دیگر سخنرانان و میهمانان این همایش بودند که طی سخنان خود با ادای احترام به شهدای جبهه مقاومت فلسطین به تبیین مبانی مقاومت از نظر قرآن کریم پرداختند.

سخنرانان این مراسم ضمن محکومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ریشه مبارزه با صهیونیسم به آیات قرآنی برمی گردد، اهمیت جهاد علیه این دشمن انسانیت را از منظر قرآن، احادیث و روایات مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

نظر شما