شناسهٔ خبر: 68128576 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مسابقه ملی برنامه سازی دانشجویی به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد

صاحب‌خبر -
مسابقه ملی برنامه سازی دانشجویی، 11 و 12 مرداد به میزبانی انجمن علمی بخش مهندسی و علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز به شکل حضوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرتضی کشتکاران، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در خصوص چند و چون برگزاری این مسابقات در شهر شیراز گفت: دانشگاه شیراز و به طور خاص دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در این دور از برگزاری مسابقات برنامه نویسی، پذیرای نزدیک به ۱۰۰ دانشجو در قالب 35 تیم دو تا سه نفره از ۱۹ دانشگاه ایران (از استان های اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، همدان و یزد) بود و طی آن، تیم ها پس از پذیرش و شرکت در یک مسابقه تمرینی در روز 11 مرداد در روز 12 مرداد به مدت پنج ساعت با یکدیگر در حل مسائل الگوریتمی به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: علاوه بر جوایز نقدی که از طرف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای 12 تیم برتر این مسابقه در نظر گرفته شده است، تیم اول این مسابقه توانست سهمیه شرکت در مسابقه بین المللی برنامه سازی رایان را به دست آورد.

به گفته کشتکاران، دانشگاه شیراز، پیش از این تجربه برگزاری چهار دوره چنین مسابقاتی را به صورت مجازی داشته است و امسال اولین تجربه برگزاری مسابقات برنامه نویسی به صورت حضوری در سطح کشور به میزبانی دانشگاه شیراز هست.

وی تصریح کرد: دانشگاه شیراز در سالهای مختلف برای آماده سازی تیم های خود، در سطح دانشگاه مسابقات تمرینی مختلفی را برگزار کرده است. از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات می توان به ایجاد شور و نشاط در یک رقابت علمی سالم که منجر به تقویت قدرت حل مسئله دانشجویان و نیز کارگروهی با داشتن محدودیت منابع اشاره کرد.

کشتکاران ادامه داد: مدت ها در تلاش بوده ایم که بتوانیم این مسابقه را به صورت حضوری در منطقه جنوب کشور برگزار کنیم تا تیم های دانشگاه های سراسر کشور و به طور خاص دانشگاه های استان های هم جوار استان فارس بتوانند در این رقابت سالم شرکت کنند. خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ضرابی زاده ریاست دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، این مهم برای سال جاری محقق شده‌است.

وی در پایان در خصوص نحوه اهدا جوائز به تیم های برتر گفت: به 12 تیم برتر رقابت جایزه اهدا شد که تیم دانشگاه شهید بهشتی ۱۰ میلیون تومان، تیم های دانشگاه تهران و صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر ۶ میلیون تومان، تیم هایی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آزاد اسلامی علوم تحقیقات تهران و شیراز چهار میلیون تومان، دو تیم دانشگاه علم و صنعت تهران و دو تیم از دانشگاه شیراز و یک تیم از دانشگاه همدان، دو میلیون تومان دریافت کردند.  تیم Wasabi Physalis از دانشگاه شهید بهشتی برنده‌ جایزه‌ی ویژه‌ این مسابقه شد و تیم ++Victory از دانشگاه شیراز موفق شد دومین سهمیه‌ حضور در مسابقه‌ بین‌المللی برنامه‌سازی رایان را به عنوان برترین تیم شرکت‌کننده از دانشگاه‌های خارج از تهران در این مسابقه از آن خود کند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما