شناسهٔ خبر: 68127884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرنا در آگاه سازی مصرف بهینه انرژی نقش موثری دارد

قزوین - ایرنا - مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: سرعت عمل، دقت و انصاف ایرنا در انتشار اخبار جامعه نشان داده که به عنوان یک رسانه مرجع در زمینه آگاه سازی مصرف بهینه انرژی نیز نقش موثری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل موتابها روز شنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید و گفت و گو با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین، اظهار کرد: نیروگاه شهید رجایی از ابتدای خردادماه سال جاری تمامی نیروهای خود را بسیج کرد تا با وجود گرمای طاقت فرسا، بتواند ضمن مدیریت ناترازی برق تولید پایدار خود را برای تامین نیاز آن در بخش های صنعتی، کشاورزی، خانگی و خدماتی به همراه طرح های توسعه ای را حفظ کند.

وی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوایی کشور و استان که باعث افزایش میزان مصرف شبکه در تابستان امسال شد، افزود: این در حالی است که همچنان از خبرنگاران و اصحاب رسانه انتظار می رود تا با شفاف سازی و اطلاعات جامع خود کمک کنند تا مردم در این روزهای پایانی فصل گرما همچنان با وزارت نیرو همکاری کرده و ضمن کنترل مصرف برق، با مدیریت بهینه مصرف انرژی همراه ما باشند.

به گفته موتابها، امروز با توجه به منابع انرژی و مصارف مختلفی که صورت می گیرد نیازمندیم تا فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در بین آحاد جامعه صورت بگیرد تا شاهد وضعیت ناگوار در آینده نباشیم.

وی ادامه داد: همکاران ما نیز در نیروگاه شهید رجایی در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن عملیات های مختلفی را در حوزه انرژی در این شرایط سخت اقلیمی و افزایش میزان دما انجام می دهند که گاهی اوقات حتی منجر به مصدوم شدن آنها نیز می انجامد تا شهروندان در رفاه و آرامش زندگی کرده و مشکلی در تولید انرژی برای آنان پیش نیاید.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم رسانه های استان با اشرافیت خود نسبت به موضوعات صنعت برق همواره همراه ما باشند چرا که نقش آنان در حوزه آگاهی بسیار اثرگذار، جامع، امیدآفرین شاخص و بسیار برجسته است.

ایرنا در آگاه سازی مصرف بهینه انرژی نقش موثری دارد

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: ایرنا از زمان بنیان آن تاکنون که ۹۰ سال از عمرش را می گذراند تاریخچه ای مملو از تجربه و تخصص در مسیر رو به رشد و پیشرفت کشورمان را همراه با تاثیرگذاری و تاثیرپذیری که هویتی را برای این رسانه ایجاد کرده، می گذراند و بایستی به این موضوع مه توجه ویژه ای شود.

رضا اسدی ادامه داد: در طول سال های فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعتبار و اعتمادی عمیق و ناگسستنی بین مخاطبان و ایرنا شکل گرفته و بر همین اساس است که ایرنا به عنوان یک منبع رسمی در اخبار و اتفاقات روزمره مورد استناد ویژه قرار می‌گیرد.

به گفته این مسوول، داشتن شبکه گسترده ای از خبرنگاران و منابع مختلف خبری در داخل و خارج کشور باعث شده تا در طول سال های فعالیت رسانه ای، به ارزش های هویتی این رسانه نیز افزوده شود و این در حالی است که تطبیق با تغییرات و به روز شدن تحولات فناوری و رسانه‌ای در زیرساخت ها و به دست آوردن راه های نوین در ایجاد تنوع در تولید و انتشار محتوا باعث شده تا به ارزش هویتی ایرنا روز به روز افزوده شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین اضافه کرد: یکی از مسایل مهم در اهداف خبرگزاری جمهوری اسلامی، اطلاع رسانی به عموم جامعه به خصوص در حوزه انرژی است تا قوانین و قواعد مرتبط با آن به نحو مطلوب در جامعه اجرایی شود که انتظار داریم از ظرفیت رسانه‌ای بیش از گذشته در این رابطه استفاده شود.

نظر شما