شناسهٔ خبر: 68127631 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رهبر کره شمالی: هزاران نفر از سیل‌زدگان را به پایتخت منتقل می‌کنیم

کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، گفت پیونگ یانگ برای بهبودی پس از سیلابی که مناطق نزدیک مرز این کشور با چین را ویران کرد، به دنبال کمک خارجی نخواهد بود. او اعلام کرد به مقامات این کشور دستور داده است هزاران نفر از آوارگان سیل‌زده را به پایتخت منتقل کنند تا خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، گفت پیونگ یانگ برای بهبودی پس از سیلابی که مناطق نزدیک مرز این کشور با چین را ویران کرد، به دنبال کمک خارجی نخواهد بود. او اعلام کرد به مقامات این کشور دستور داده است هزاران نفر از آوارگان سیل‌زده را به پایتخت منتقل کنند تا خدمات بهتری به آن‌ها ارائه شود.

کیم گفت که بازسازی خانه‌ها و بازگرداندن استقرار به مناطق آسیب دیده حدود دو تا سه ماه طول خواهد کشید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه گزارش داد که تا سه ماه دیگر، یعنی تا پایان بازسازی مناطق آسیب دیده، دولت این کشور قصد دارد حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر، شامل کودکان، سالمندان و سربازان معلول را در پایتخت این کشور اسکان دهد.

این خبرگزاری گزارش داد که کیم این اظهارات را طی سفر دو روزه به شهر اویجو، در شمال غربی کشور، برای دیدار با قربانان سیل بیان کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با ستایش از کیم، در گزارش خود آورد که این دیدار نشان‌دهنده «رهبری مقدس، عشق گرم و روح شریف او در ارائه خدمات صادقانه به ملت» است.

کره شمالی اطلاعاتی درباره شمار جانباختگان این سیلاب ارائه نکرد، اما کیم مسئولان این مناطق را به دلیل «غفلت از پیشگیری چنین بلا‌هایی که باعث ایجاد خساراتی شده است را سرزنش کرده» و آن‌ها را مقصر دانست.

روسیه، چین و متحدان سنتی کره شمالی و همچنین، سازمان‌های امدادی بین‌المللی پیشنهاد داده‌اند که کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی ارائه کنند، اما این کشور علاقه‌ای به دریافت آن‌ها ابراز نکرده است.

کیم با تشکر از کشور‌های مختلف خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه حمایت‌های بشردوستانه، گفت: «آنچه ما در همه زمینه‌ها و عملیات‌های امور دولتی بهترین راه برای مقابله با چنین حوادثی می‌دانیم، اعتماد راسخ به مردم و راه حل همه جانبه مشکلات بر اساس خود اتکایی است.»

کیم در اوایل این هفته پس از پیشنهاد کمک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اظهارات مشابهی را بیان کرد و از او تشکر کرد، اما گفت که کره شمالی «برنامه‌های بازسازی خود را انجام داده است و تا زمانی که نیاز نباشد از مسکو کمک نخواهد گرفت».

اگرچه کره جنوبی نیز پیشنهاد ارسال کمک‌های مالی را داده است، اما بعید به نظر می‌رسد که کره شمالی این پیشنهاد را بپذیرد.

در سال‌های اخیر تنش‌ها بین دو کره به بالاترین حد خود رسیده است. دلیل آن افزایش بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی و گسترش رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی با ایالات متحده و ژاپن است.

کره شمالی همچنین پیشنهادات کره جنوبی برای کمک به مقابله با شیوع همه‌گیری «کووید-۱۹» در سال ۲۰۲۲ را رد کرد.

کیم در سفر اخیر خود به شهر اویجو، کره جنوبی را متهم کرد که در برآورد خسارات و شمار قربانیان ناشی از سیل در کره شمالی بیش از حد مبالغه کرده است. او این اقدام کره جنوبی را «کارزار بدنامی» و «تحریکی خطرناک» علیه پیونگ یانگ توصیف کرد و آن را محکوم کرد.

برخی گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی ادعا می‌کنند که خسارات سیل در کره شمالی ممکن است بدتر از آن چیزی باشد که رسانه‌های رسمی پیونگ یانگ ادعا کرده‌اند و ممکن است شمار کشته‌شدگان از هزار نفر فراتر رود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما