شناسهٔ خبر: 68127111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

زنجان، مهد علمای شاخص و برجسته است

حوزه/ مدیر پژوهش‌سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی گفت: طلاب جدیدالورود، باید نسبت به علمای شاخص استان زنجان، آشنایی کامل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام علیرضا مهرانفر، مدیر پژوهش‌سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیتی میثاق طلبگی و در حاشیه نمایشگاه تاریخچه حوزه و علمای زنجان، زنجان را شهر عالم خیز و عالم پرور دانست و گفت: زنجان مهد علمای شاخص و فرهیخته ای همچون ملا قربانعلی زنجانی، حکیم محمد هیدجی، میرزا باقر زنجانی، سید برهان الدین زنجانی، آیت‌الله محمداسماعیل صائنی و... است و برای اینکه حوزه رویکرد مجتهدپروری خود را حفظ بکند باید طلاب جدیدالورود را با سیره و زندگی علمای اعلام آشنا بکند.

حجت الاسلام مهرانفر، شیخ عبد الکریم زنجانی را جزو شخصیت های کم نظیر و برجسته شهر زنجان شمرد و گفت: شیخ عبدالکریم زنجانی، یک شخصیت جهانی، فقیه و فیلسوف برجسته ای بود که قریب به ۹۰ اثر از وی به جا مانده است.

مدیر پژوهش سرای علامه شیخ عبد الکریم زنجانی افزود: طلاب نوجوان و جدیدالورود باید به تحصیل خود عنایت خاصی داشته باشند تا بتوانند مبانی فکری خود را کامل کنند و در عین حال تهذیب و سلامت جسمانی خود را نیز تقویت نمایند.

میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی میثاق طلبگی

نظر شما