شناسهٔ خبر: 68125965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کامل‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان در مراغه راه‌اندازی می‌شود

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی گفت: کامل‌ترین مرکز تشخیص و درمان سرطان که به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا از جمله «پت‌اسکن»، «گاما نایف»، «سی تی سیمولاتور» و «رادیوتراپی» مجهز است، در مراغه راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

«سیدفرید موسوی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز توسط «احمد سلامزاده» سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت «کیندو»، «آنیتا سلامزاده» مدیرعامل شرکت «بهشت سلامت» و با مشارکت و همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث می‌شود.

تشیخص ضایعات بدخیم از خوش‌خیم بدون عمل جراحی

«احمد سلامزاده»، سرمایه‌گذار این طرح نیز بیان کرد: دستگاه «پت اسکن» روش تصویربرداری غیرتهاجمی بسیار موثر برای تشخیص، سطح‌بندی توده‌های سرطانی و تعیین گسترش و پیشرفت سرطان است که بدون نیاز به عمل‌های جراحی بیوپسی، امکان تشخیص ضایعات بدخیم از خوش‌خیم را به سهولت فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تکنولوژی دستگاه و نیاز به تجویز ماده رادیو اکتیو (رادیودارو) به بیماران جهت آشکارسازی تشعشعات ساطع شده، کارخانه تولید رادیوداروها را هم با همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو در مجاورت این مرکز احداث می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه رادیودارو از تهران و کرج به دلیل صرف وقت و انقضای زمان مصرف آن برای بیماران در مراغه امکان‌پذیر نخواهد بود، بیان کرد: احداث کارخانه تولید رادیودارو، این مشکل را برای بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مراغه حل می‌کند.

«سلامزاده» اظهار کرد: مراغه به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجوار بودن با شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی و کردستان و پتانسیل‌های علمی و پزشکی، قطب درمانی جنوب استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود و با ارائه این خدمات درمانی، بیماران رنج سفر به مراکز استانها و تهران را دیگر تحمل نخواهند کرد.

به گفته وی اولین دستگاه «PET» نزدیک به ۱۲ سال پیش در تهران به بهره‌برداری رسید و با توجه به اینکه راه‌اندازی آن به سرمایه هنگفت ارزی نیاز دارد، در زمان حاضر تنها چند مرکز درمانی در سطح کشور به این تجهیزات مجهز است که تولید رادیودارو در این چند مرکز امکان پذیر نیست و رادیوداروی مصرفی را از تهران و کرج تهیه می‌کنند.

این سرمایه‌گذار حوزه درمان کشور تاکید کرد: مراغه تنها مرکز تشخیص و درمان خواهد بود که به طور مستقل امکان تولید رادیودارو خواهد داشت.

«سلامزاده» افزود: با افتتاح این مرکز در مراغه، این مجموعه یکی از بهترین مراکر تشخیص و درمان سرطان به صورت مستقل در سطح کشور خواهد بود و بیماران می‌توانند از خدمات به‌روز آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا این سرمایه‌گذار که مرکز تشخیص و درمان سرطان دیگری را در قزوین بدون تولید رادیوداور در دست احداث دارد، ۲ مرکز تصویربرداری در حوزه درمان مراغه و چندین مرکز تصویربرداری در سطح کشور نیز راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است ۲ مرکز تصویربرداری مراغه شامل مرکز تصویربرداری سهند خواجه نصیر و مرکز تصویربرداری سهند بیمارستان سینا است.

تا ساعتی دیگر تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تشخیص و درمان سرطان در مراغه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان انرژی اتمی و سرمایه‌گذار این طرح در تهران امضا می‌شود.
سرطان با سه روش جراحی، دارو و اشعه دادن درمان می‌شود و تشخیص ضایعات خوش‌خیم از بدخیم بدون عمل جراحی و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته، گام مهمی در مسیر درمان به شمار می‌رود.

نظر شما