شناسهٔ خبر: 68125913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش از سفر به عراق

واکسیناسیون سرخک را برای کودکان جدی بگیرید

زهره گودرزی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به افزایش موارد سرخک در کشور عراق، والدین باید واکسیناسیون سرخک کودکان را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

مریم کوشکی امروز (۲۰ مرداد ماه) اظهار کرد: مطابق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت به علت پایین بودن پوشش واکسیناسیون در کشور عراق، ویروس سرخک شیوع پیدا کرده و در مواردی سبب همه‌گیری شده است. بیماری سرخک یک بیماری واگیردار تنفسی است که بیشتر از همه، کودکان را مبتلا می‌کند، اما اگر افراد سابقه واکسیناسیون یا سابقه ابتلا به این بیماری را نداشته باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

وی بیان کرد: کودکان در سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک را در قالب واکسن MMR دریافت می‌کنند، اما توصیه می‌شود خانواده‌هایی که همراه کودکان خود قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین را دارند، از کامل بودن واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال خود اطمینان یابند.

کوشکی افزود: اگر برای کودکی نقص واکسیناسیون وجود داشت، خانواده‌ها با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام شود. افراد هنگام سفر نیز از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنند و در صورت بروز علائم در طول سفر و پس از بازگشت به کشور به سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما