شناسهٔ خبر: 68125580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان : درهفته مشارکت‌ها ۵۰ برنامه مختلف در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه و جشنواره «اتفاق ۴» در استان همزمان با هفته مشارکت‌های اجتماعی خبر داد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه و جشنواره «اتفاق ۴» در استان همزمان با هفته مشارکت‌های اجتماعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، محمدعلی ربیعی امروز شنبه (۲۰ مرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته مشارکت‌ها اظهار کرد: ۲۲ مردادماه در تقویم کشورمان با نام روز مشارکت‌ها نام گرفته و به همین مناسبت از ۲۰ تا ۲۷ مردادماه با عنوان هفته مشارکت‌ها برای اجرای برنامه‌های این هفته یاد می‌شود.

 

وی با بیان نقش تشکل‌ها و سمن‌ها در دولت اسلامی، گفت: راهکار برون رفت مشکلات به دست تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه‌های میانی است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: مردم و مسئولان باید بدانند پل ارتباطی بین مردم ومسئولان همین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

 

ربیعی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های چابک‌سازی دولت همین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نمایشگاه و جشنواره «اتفاق ۴» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد ماه در محل فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف والای جشنواره اتفاق، شناسایی و معرفی سازمان‌های مردم‌نهاد موفق و مهم‌تر از همه دستاوردها و تجربیات این سمن‌ها است، بیان کرد: در اختتامیه این جشنواره، ۱۰ سازمان مردم نهاد برتر استان تجلیل می‌شوند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۵۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته مشارکت‌ها در استان تدارک دیده شده است، تصریح کرد: غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نمایشگاه، کارگاه ازدواج، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برنامه تفریحی و بازدید از تشکل‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

 

ربیعی با اشاره به اینکه ۸۹ سمن در حوزه اداره کل ورزش و جوانان داریم که ۳۹ سمن در بیرجند فعال است، عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهم ما در حوزه جوانان این است که آنان را برای مدیریت اسلامی و استراتژیک کشور آماده کنیم لذا سن اعضای سمن‌های استان از ۱۸ تا ۳۴ سال است.

 

وی ادامه داد: ۵۷ سمن حوزه ورزش و جوانان استان معادل ۶۴ درصد سمن‌های دارای شناسه ملی هستند که به صورت قانونی می‌تواند با دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنند.

 

شکل‌گیری ۱۳ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوان

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از شکل‌گیری ۱۳ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوان در استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: این شبکه‌ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، محیط زیست، سلامت اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی و اعتیاد)، فعالیت‌های جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، دانش بنیان و نوآور، ازدواج و جوانی جمعیت، گفتمان دینی و جهاد تبیین، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، کارآفرینی و اشتغال‌پذیری و شبکه نشاط و اوقات فراغت تشکیل شده است.


ربیعی افزود: توانمندسازی و ارتقای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین اهداف این شبکه‌هاست و هم‌افزایی، گردهمایی، تشریک تجارب و اطلاعات در خصوص محور مشترک فعالیت از جمله فرصت‌هایی است که این شبکه‌ها در اختیار جوانان قرار می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه با نگاه ویژه دولت سیزدهم در سال گذشته ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار بین تشکل‌های استان توزیع شده است، عنوان کرد: خانه جوان مرکز استان خراسان جنوبی با زیربنای هزار و ۵۰۰ مربع در دو طبقه طراحی شده که با تزریق اعتبار دارای پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد است و امیدواریم با تأمین مابقی اعتبار توسط استانداری در فروردین ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خانه جوان در حال ساخت طبس اختصاص یافت، تصریح کرد: همچنین خانه‌های جوان در شهرستان بیرجند، طبس، سربیشه، فردوس، سرایان فعال است.

 

ربیعی در پایان بیان کرد: تجهیز خانه جوان در قائن و زیرکوه هم در دست اقدام است.

نظر شما