شناسهٔ خبر: 68125573 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۱ رأس گاو مبتلا و مشکوک به تب مالت در کرج شناسایی شد ۴۱ رأس گاو مبتلا و مشکوک به تب مالت در کرج شناسایی شد

رئیس اداره دامپزشکی کرج گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ هزار نوبت انواع واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این شهرستان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

 فردین حسین زاده روز شنبه ۲۰ مرداد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ هزار نوبت سر انواع واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این شهرستان تزریق شده اظهار کرد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ دز آن مربوط به انجام مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و قابل انتقال به انسان شامل تب مالت (بروسلوز)، سیاه زخم (شاربن)، کزار و هاری بوده است.

وی گفت: همچنین طی این مدت ۴۱ رأس گاو مبتلا و یا مشکوک به بیماری بروسلوز (تب مالت) و یک رأس گاو مبتلا به سل در شهرستان کرج شناسایی شد.

حسین زاده با اشاره با اهمیت بیماری‌های قابل انتقالبه انسان (زئونوز) و نقش دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها افزود: بیش از ۸۰۰ مورد انواع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که هرگونه کم کاری در این حوزه منجر به افزایش شیوع بیماری در جامعه انسانی شده و علاوه بر تحمیل هزینه‌های درمانی و بیمارستانی، افراد را به صورت طولانی مدت درگیر بیماری‌های مزمن و رنج آور می‌کند.

وی بیان کرد: امسال به همین منظور دامپزشکی کرج علاوه بر انجام واکسیناسیون دام‌ها، ۱۴ هزار مورد خونگیری و تست‌های آزمایشگاهی دامی در زمینه شناسایی بیماری‌های سل، تب مالت و مشمشه در دام‌های منطقه انجام داده است.

نظر شما