شناسهٔ خبر: 68125393 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری جشنواره تئاتر در لرستان / جشنواره‌های تئاتر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه این هنر دارند

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعظم روانشاد روز شنبه در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وششمین جشنواره تئاتر استان لرستان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها ایجاد تعامل میان هنرمندان و ایجاد رقابت سالم در تولید آثار فاخر نمایشی است، افزود: آثار ارائه شده در یک جشنواره، حاصل تلاش و فعالیت یک ساله و بلکه بیشتر یک هنرمند است و یقیناً نتیجه جشنواره باید به توانمندسازی بهتر و بیشتر فعالان این حوزه بیانجامد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشنواره استانی تئاتر را مقدمه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست و افزود: معمولاً هنرمندان چندین ماه در شهرستان‌های مختلف تلاش می‌کنند تا وارد بخش رقابتی استان شود و سپس به جشنواره فجر راه یابند.

روانشاد گفت: هنرمندان تئاتر لرستان علی‌رغم محدودیت‌های کاری خود، تمام تلاششان را برای فراهم آوردن ابزار و ادوات صحنه بکار می‌برند تا بتوانند، مفهومی اصیل را با زبان زیبای هنر به جامعه منتقل کنند.

وی افزود: هنرمندان با حضور خود در جشنواره تئاتر استانی، ضمن ارائه توانمندی‌های خود، آثارشان را در معرض نقد قرار خواهند داد که این امر می‌تواند در پربارتر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آثار تولیدی آنان کمک‌کننده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه جشنواره‌های تئاتر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه این هنر دارند، افزود: هر جشنواره‌ای کارکردهای فرهنگی هنری دارد و در طول این سال‌ها جشنواره‌های تئاتر هم در رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی تأثیر داشته‌اند.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره و ارائه مفاهیم و موضوعات اصیل اسلامی ایرانی که در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است اهداف اجتماعی‌ای را هم به دنبال خواهد داشت که تسری این اهداف در جامعه می‌تواند به پویایی جامعه بیانجامد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر لرستان باید به بهترین شکل برگزار شود به انتخاب اعضای جدید انجمن هنرهای نمایشی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این انجمن پرتوان و تازه‌نفش انتظار می‌رود جشنواره تئاتر امسال در لرستان نمود خوبی داشته باشد و جشنواره‌ای متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را شاهد باشیم.

روانشاد با اشاره به اینکه باید از ظرفیت کلیه دست‌اندرکاران این حوزه و به ویژه اهالی تئاتر برای هرچه پربارترشدن این جشنواره  استفاده کرد افزود: لازم است که برنامه‌های جانبی ویژه و متنوعی در این زمینه برگزار شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های خوب شهرداری و شورای شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد در برگزاری دوره قبل جشنواره تئاتر استان گفت:  لازم است از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌ها برای برگزاری‌ برنامه‌های فرهنگی هنری در استان بیشتر استفاده شود.

نظر شما