شناسهٔ خبر: 68125125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خروج روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله از میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران

معاون مدیر عامل و مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار تهران عملکرد این مجموعه را در سال ۱۴۰۳ تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، سید امیر موسوی گفت: با هدف ایجاد رضایت عمومی ضمن تخصیص اعتبار لازم آسفالت نقاط حادثه خیز به متراژ ۵۰۰۰ مترمربع ترمیم و حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع دیگر که در حال انجام است، خبر داد.

وی افزود: این در حالی است که با اجرای ۳۵۰۰ متر مربع خط کشی زیر سایبان حجرات نسبت به تعیین حریم قانونی فعالیت آن‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار تهران با بیان اینکه به منظور رفاه حال کارگران و مراجعه کنندگان به میدان مرکزی از ابتدای سال جاری ۲۸ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده است، ادامه داد: همچنین با توجه به تاکیدات پلیس راهور درباره خط کشی معابر میدان مرکزی ۱۲۰۰۰ متر خط کشی؛ نصب علائم ترافیکی؛ نصب چراغهای چشمک زن راهنمایی و رانندگی در معابر اصلی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر کارهای انجام شده در سال جاری استقرار نیوجرسی برای ممانعت از تجاوز و ورود به حریم‌های عمومی از سوی حجرات سرنبشی بوده است، بیان کرد: پس از اخذ تعهد‌های قانونی لازم با هدف‌عدم تکرار این تخلف نسبت به بازگشایی حریم‌های عمومی اقدامات لازم انجام شد.

موسوی با بیان اینکه کارشناسی‌های لازم نسبت به نصب علائم ترافیکی در نقاط پر خطر معابر میدان مرکزی با هماهنگی پلیس راهور انجام شده است، یادآور شد: همچنین بعد از بررسی لازم عملیات ساخت دو مجموعه خدماتی رفاهی برای افزایش درآمد پایدار سازمان در محل میدان مرکزی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با هدف ترمیم جلوه بصری معابر میدان مرکزی رنگ آمیزی جداول انجام شد؛ تاکید کرد: با هدف تامین امنیت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در میدان مرکزی جلسات مشترکی با پلیس امنیت نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر؛ اتباع بیگانه غیر مجاز از سطح میدان مرکزی برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در ادامه گفت: همچنین با همکاری نماینده سازمان تعزیرات حکومتی و بهداشت پهنه جنوب تهران، پس از اخذ احکام قضایی لازم برخورد با حجرات متخلف در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اقدامات لازم انجام شد.

به گفته وی؛ با بیان اینکه برای افزایش سطح بهداشت و نظم میدان مرکزی در صورت رصد افراد دست فروش، چرخی و… نیزاز سطح میدان مرکزی جمع آوری می‌شوند.

سید امیر حسین موسوی در ادامه گفت: همچنین بمنظور بازچرخانی آب با همکاری منطقه ۱۹ شهرداری تهران تصفیه خانه این مرکز نیز راه اندازی و تاچندی دیگر بمنظور آبیاری فضای سبز میدان مرکزی در مدار قرار خواهد گرفت افزود: طراحی پلاک شناسایی برای حجرات و ابلاغ موضوع به اتحادیه صنف حق العمل کاران (بارفروشان) نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی رسیدگی به وضعیت رفت و روب میدان مرکزی نیز در سال جاری توجه ویژه شده است؛ ادامه داد: در واقع با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و با حضور مستمر عوامل خدمات شهری نسبت به رفت و روب و نگهداشت میدان مرکزی اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار تهران؛ در حال حاضر به صورت میانگین روزانه حدود۱۰۰ تن زباله را از این مرکز خارج می‌شود.

در ادامه وی بیان کرد بمنظور تسهیل در روند رفت و آمد در میدان مرکزی برابر هماهنگی‌های لازم جهت حضور مستمر پلیس راهور و برخورد با رانندگان متخلف صورت پذیرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: جلسات هماهنگی با اتحادیه صنف حق العمل کاران (بارفروشان)، پلیس راهور، پلیس امنیت و… به منظور تسهیل در روند خدمت رسانی به شهروندان نیز به صورت مرتب در حال برگزاری و هماهنگی‌های خوبی بین این مجموعه و سایر دستگاه‌های مرتبط با میدان مرکزی برقرار است.

انتهای پیام/

نظر شما