شناسهٔ خبر: 68124800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۱۴۳ درصدی کشف پرونده های امنیت اقتصادی در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۴۳درصدی کشف پرونده های اقتصادی استان در چهار ماهه نخست امسال، اعلام کرد: ارزش پرونده های اقتصادی کشف شده در این مدت ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی محمدی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در این ارتباط ۳۷۶ نفر دستگیر شدند، ارزش پرونده های اقتصادی کشف شده در استان در چهار ماه نخست سال گذشته را ۹۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: در چهار ماه نخست سال گذشته ۳۵۲ نفر در این ارتباط دستگیر شدند .

وی اعلام کرد: بزرگترین پرونده های اقتصادی کشف شده در استان مربوط به زمین خواری و قاچاق های سازمان یافته است و قاچاق کالا و مواد در منطقه آزاد ارس است.

سردار محمدی ادامه داد: افزایش کشف پرونده های امنیت اقتصادی در استان نشان از هدفمند شدن کشفیات و رصد پرونده های سازمان یافته دارد.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه امسال گفت: در این مدت یک هزار و ۷۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر استان کشف و ضبط شد در حالی که کشفیات سال گذشته یکهزار و ۳۷۹ کیلوگرم بود.

وی با اعلام اینکه در سال جاری چهار هزار و ۹۲۰ نفر معتاد تحویل مرکز ماده ۱۶ شدند ، در خصوص پابند الکترونیکی گفت: ۱۲۰ عدد پابند تحویل استان شده است که ۹۰ درصد آن به پای سارقانی که بیش از چهار فقره سرقت داشتند بسته شده است.

سردار محمدی با اشاره به کاهش میزان سرقت در آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۶۵ سرقت به وقوع پیوست که امسال با ۱۲ درصد کاهش ۱۳ هزار و ۹۸۲ فقره سرقت اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه روزانه پنج گشت نامحسوس در کنترل سرقت خودروها در تبریز فعالیت می کنند، گفت: ۲۶۸ سارق امسال دستگیر شدند و ۷۰ درصد خودروهای سرقتی نیز همراه با سارقان کشف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بیشترین سرقت استان در اماکن خصوص مربوط به خانه باغ هاست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشف انواع سرقت ۲۶ درصد افزایش کشف سرقت داشتیم که البته میزان سرقت های مهم ۱۳ درصد کاهش دارد .

سردار محمدی گفت: در چهار ماهه نخست امسال تماس با بخش فوریت های پلیس ۸۷۳ هزار ۲۳۲ مورد بود که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش نشان می دهد و از این تعداد ۳۹۵ هزار و ۲۱۸ تماس عملیاتی و رسیدگی شده است .

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط ۴۷۸ هزار و هشت مورد راهنمایی و ارشاد از طرف پلیس انجام شده است، یادآور شد: ۸۷ درصد مراجعان و تماس گیرندگان با پلیس ۱۱۰ از اقدامات پلیس استان رضایت دارند .

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حوزه کلاهبرداری نیز شاهد افزایش ۲۴ درصدی در استان هستیم که البته ۹۹ درصد آنها کشف شده است .

نظر شما