شناسهٔ خبر: 68124267 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

به روز رسانی می‌شود ....

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ طوفان عموزاد به نیمه‌نهایی رسید/ شکست آذرپیرا برابر قهرمان جهان در گام نخست

۵ ورزشکار کشورمان در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (شنبه ۲۰ مرداد) پیگیری می‌شود که ۵ ورزشکار کشورمان در رشته‌های تکواندو، کشتی آزاد و وزنه‌برداری به مصاف حریفان می‌روند.

برنامه ورزشکاران ایران در روز پانزدهم به شرح زیر است:

*تکواندو

-آرین سلیمی ملی‌پوش وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران از ساعت ۱۲:۵۴ ظهر روز شنبه در دور نخست باید مقابل «نیکیتا رافالوویچ» از ازبکستان برود. سلیمی در صورت برتری، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل برنده جدال نمایندگان گینه بیسائو و مکزیک قرار خواهد گرفت.

*کشتی آزاد

-رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، از ساعت ۱۳:۴۵ در دور نخست با «زین رترفورد» قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد و در صورت عبور از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان «اسلام دودایف» قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی و «گاکو آکازاوا» از ساموآ می‌رود.

-امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، از ساعت ۱۳:۴۵ در دور اول با «احمد تاج‌الدینوف» قهرمان جهان از بحرین مبارزه می‌کند و در صورت عبور از این حریف، در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان «علیشیر یرگالی» از قزاقستان و «الدرس» از مصر می‌رود.

-امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۲۱:۳۰ در فینال مقابل «گنو پتریاشویلی» از کرجستان قرار می‌گیرد.

*وزنه‌برداری

-علی‌داوودی در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم از ساعت ۲۲ به وقت تهران به روی تخته می‌رود. در این دسته وزنه‌بردارانی از استونی، گرجستان، ارمنستان، عراق، ژاپن، الجزایر، بحرین، جمهوری چک، ایران، سوریه، مصر و نیوزیلند حضور دارند.

نتایج نمایندگان کشورمان در روز پانزدهم به شرح زیر است: 

 

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ شروع طوفانی عموزاد مقابل حرف نامدار آمریکایی و شکست آذرپیرا مقابل قهرمان جهان در گام نخست

شروع طوفانی عموزاد مقابل حرف نامدار آمریکایی

مسابقات ۲ وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک از ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان کشورمان در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست بانتیجه ۱۰ بر صفر از سد زاین رترفورد، دارنده مدال نقره جهان از آمریکا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد اسلام دودایف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. 

عموزاد امشب برای حضور در فینال با اسماعیل موسکائف قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از مجارستان مبارزه خواهد کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_468506" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4787443/468506?width=400&height=300"></script></div>

 

پیروزی مقتدرانه عموزاد برابر دودایف

 

<div id="video-display-embed-code_468547" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4787443/468547?width=400&height=300"></script></div>

 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| صعود تکواندوکار ایران با برتری مقابل ازبکستان/ شروع طوفانی عموزاد مقابل حرف نامدار آمریکایی و شکست آذرپیرا مقابل قهرمان جهان در گام نخست

شکست آذرپیرا مقابل قهرمان جهان در گام نخست 

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور نخست به مصاف احمد تاج‌الدینوف، قهرمان جهان و بخت نخست قهرمانی المپیک از بحرین رفت که با وجود نمایش درخشانی که داشت در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند.

وی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا کار را برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

کایل اسنایدر، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا و علیشیر یرگالی دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان در گروه آذرپیرا حضور دارند.

 

<div id="video-display-embed-code_468486" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4787443/468486?width=400&height=300"></script></div>

 

 

صعود تکواندوکار ایران به نیمه‌نهایی با دروی‌ حریفان نامدار

در چهارمین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امروز (شنبه) در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی آخرین نماینده تکواندو کشورمان در دومین دیدار خود مقابل کارلوس سانسورس مکزیکی تکواندوکار رنک دوم جهان قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد.

راند اول ۲ بر ۲ شد، اما نتیجه به سود مکزیک اعلام شد. در راند دوم آرین با ضربات پیاپی پا و ۳ امتیازی با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد. در راند سوم تکواندوکار کشورمان بازهم درخشان ظاهر شد و با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد.

 آرین پیش از این نیکیتا رافالوویچ ازبکستانی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داده بود.

آرین با این برد ارزشمند مقابل حریف عنوان دار خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

<div id="video-display-embed-code_468482" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4787443/468482?width=400&height=300"></script></div>

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شده‌اند. مبینا نعمت‌زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم مدال نقره بدست آورد و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم به مدال خوش رنگ نقره دست یافت.

 

ادامه دارد...

نظر شما