شناسهٔ خبر: 68123104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی دهستان ویژنان گیلانغرب آغاز شد

قصرشیرین- ایرنا- بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی دهستان ویژنان شهرستان گیلانغرب امروز شنبه طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه در روستای «نیان و قیلان» این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در تشریح جزئیات بهره‌برداری از این پروژه گفت: برای اجرای این پروژه با تامین آب شرب مورد نیاز ۲۵ روستا در مجموع ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن سه هزار و ۱۶۰ نفر از نعمت آب اشامیدنی بهره‌مند شدند و در مجموع ۸۰ روستا در دهستان ویژنان، چله و روستاهای شهرستان آماده بهره‌برداری آبرسانی است.

رضا داودی افزود: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی و طرح های محرومیت‌زدایی هزینه شده که در قالب طرح های محرومیت زدایی با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با محوریت قرارگاه نجف اشرف استان انجام شده که از اقدام های انجام شده برای این پروژه احداث ۹۳ کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع و خط انتقال، ۱۱ باب مخزن با حجم یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب، برق رسانی و تجهیز واورهال سه باب ایستگاه پمپاژ است.

وی گفت: با اجرای این پروژه امکان ایجاد تنش برای مجتمع دیگر وجود ندارد و آب شرب سالم و پایدار در اختیار مردم این روستاها قرار خواهد گرفت.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت و ۲۰۷ روستا، ۱۸ هزار و ۲۹۲ مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی دهستان ویژنان گیلانغرب آغاز شد

آبرسانی به ۳۲۵ روستای استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه بخشی از اقدام های این شرکت را از بهار سال ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۳ آبرسانی به ۳۲۵ روستای استان کرمانشاه، آبرسانی به شهرهای کرمانشاه، جوانرود، سنقر، هرسین، اسلام آباد غرب، میرآباد، بانه وره، باینگان، سرمست و تازه آباد و همچنین شروع عملیات اجرایی آبرسانی به ۸۰۲ روستان بیان کرد.

داودی همچنین اجرای ۷۵۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری آب و فاضلاب در سطح استان، ساخت ۱۵۰ باب مخزن با ظرفیت ۳۰هزار متر مکعب و حفر و تجهیز ۱۰۵ حلقه چاه عمیق در سطح شهرها و روستاهای استان و احداث ۵۵ باب ایستگاه پمپاژ و عملیات برق رسانی را از دیگر اقدام های این شرکت طی ۲ سال گذشته بیان کرد.

او اضافه کرد: در حوزه آبرسانی در استان کرمانشاه بهترین استان در عملکرد آب روستایی به لحاظ سرعت و کیفیت در اجرا هستیم.

استاندار کرمانشاه امروز شنبه در هیجدهمین سفر شهرستانی خود به گیلانغرب سفر کرد و در بدو ورود به این شهرستان در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

محمطیب صحرایی پس از بازدید از مجتمع پرواربندی ۵۰۰ راسی گوساله، در دیدار با چند تن از سرمایه گذاران و اهالی گیلانغرب پای سخنان آنها نشست و دستورات لازم را در رابطه با مسایل و مشکلات آنان صادر کرد.

افتتاح طرح آبرسانی به چندین روستا، بازدید برخی پروژه های اقتصادی، دیدار مردمی و شرکت در شورای اداری از جمله برنامه های سفر استاندار کرمانشاه به شهرستان گیلانغرب است که در این سفر نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار کرمانشاه، فرماندار و امام جمعه گیلانغرب و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی وی را همراهی می کنند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

نظر شما