شناسهٔ خبر: 68121074 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه خواجه نصیر خبر داد

تصویب مصوبه راه‌اندازی پردیس خودگردان/ آخرین وضعیت تجمیع دانشگاه خواجه نصیر

طاهره مرادی

رئیس دانشگاه خواجه نصیر از تصویب مصوبه راه‌اندازی پردیس خودگردان در این دانشگاه با هدف رفع مشکلات مالی از طریق دریافت شهریه این پردیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیررضا شاهانی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه ارائه داد و گفت: ما در جلسه اخیر هیات امنای دانشگاه مصوبه راه‌اندازی پردیس خودگردان دانشگاه خواجه نصیر را گرفتیم. دانشگاه‌ها امروزه مشکلات مالی دارند دانشگاه ما نیز در گذشته این امکان را نداشته است تصویب این مصوبه برای حل مشکلات مالی دانشگاه کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: ایجاد ردیف بودجه عمرانی از دیگر مواردی است که به نتیجه می‌رسد این دانشگاه متاسفانه بودجه عمرانی نداشت؛ اما با توجه به اینکه پردیس‌های این دانشگاه پراکنده است و در ۱۹ نقطه دانشگاه ساختمان دارند و این مراکز نظیر پردیس علوم قدیمی است. بنابراین بودجه عمرانی برای دانشگاه ما واجب‌تر است متاسفانه ۲۰ سال این بودجه نداشت.

شاهانی تاکید کرد: بودجه عمرانی پردیس رضایی نژاد در وزارت علوم مورد تصویب قرار گرفته و در سازمان برنامه و بودجه مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کند. به این طریق هزینه تجمیع دانشگاه تامین می‌شود.

رییس دانشگاه خواجه نصیر درخصوص آخرین وضعیت تجمیع دانشگاه نیز گفت: ما در منطقه حکمیه که پردیس رضایی‌نژاد واقع است دنبال خرید زمینی متعلق به وزارت جهاد در این منطقه هستیم که وزیر علوم با این امر موافق کرده است و در مراحل نهایی اخذ زمین هستیم.

رییس دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: تجمیع دانشگاه علاوه بر ایجاد همدلی بین دانشجویان و اساتید موجب همگرایی در ایجاد کارهای علمی می‌شود.

به گفته وی، ما در پردیس رضایی‌نژاد در حال ساخت سه ساختمان هستیم توانستیم برای این ساختمان‌ها افزایش تراکم بگیریم و با ۱۰ طبقه ساخته می‌شود. دو سقف این ساختمان کامل زده شد و یکی از ساختمان‌ها نیز در حال ساخت سقف است. ما در قبال این سه ساختمان ملک خوابگاهی میرعماد را تهاتر کردیم.

استاد دانشگاه خواجه نصیر همچنین اظهار کرد: این دانشگاه املاکی داشت که در طول زمان از دست رفته یا می‌رفته است که طی دو سال برخی از این املاک احیا شد. به طور مثال ما زمینی داشتیم که به عنوان خوابگاه متاهلی در شهرک فلسطین در اختیار دانشگاه علم و صنعت قرار داشت. دانشگاه علم و صنعت و شهر جدید پردیس برای این ملک که متعلق به دانشگاه ما و علم و صنعت بود مدعی شده بودند که با پیگیری این زمین را که متعلق به دو دانشگاه بود را گرفتیم. مالکیت این زمین نیز از شهر جدید پردیس به دلیل مستندات قانونی که داشتیم دریافت کردیم. در مسیر دریافت سند تک برگ هستیم.

شاهانی افزود: یک زمینی هم در زنجان داریم که یک سال قبل از انقلاب به دانشکده نقشه برداری داده شده بود این زمین ۴۵ هکتار است این زمین نیز مشکلات ملکی پیدا کرده است و در مسیر حل ایت مشکلات قرار داریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر به اقدامات این دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما مجوز تاسیس دو کانون فرهنگی را از کمیسیون مساجد شهرداری تهران دریافت کردیم. یکی از این کانون‌ها در پردیس رضایی‌نژاد به زودی این کانون افتتاح خواهیم کرد. همچنین یک سالن امفی تئاتر ۷۰۰ نفره طراحی شده است. مجوز تاسیس یک کانون فرهنگی دیگری در پردیس حضرت ولیعصر(ع) را نیز دریافت کردیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر ایجاد نشاط بین دانشجویان را از مهم‌ترین سیاست‌های حوزه دانشجویی دانست و گفت: در این رابطه شوراهای صنفی تشکیل شده و مجوزی برای تشکل‌های دانشجویی صادر کردیم.

شاهانی با اشاره به مدیریت تغذیه دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و تاکید کرد: هزینه‌های تغذیه ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیارد تومان بود که ۴۰ میلیارد آن به دوره مدیریت من باقی ماند. ما سیستم تغذیه را تغییر دادیم به این شکل که مواد غذایی اصلی را تامین کردیم و پیمانکار در حد طبخ و توزیع جذب کردیم. به این شکل هم کیفیت افزایش یافته است هم هزینه‌های ما بدون در نظر گرفتن تورم ۴۰ درصد کاهش یافته است.

شاهانی همچنین از پرداخت گرنت و حق مسکن اساتید دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: علاوه بر این احکام کارکنان دانشگاه نیز تبدیل وضعیت شدند.

وی از جذب دو نفر المپیادی در دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: این نمونه‌ای از جذب اساتید علمی قوی است. معتقد هستم ابتدا باید از نظر علمی قوی باشند بعد مراحل بعدی را بررسی می‌کنیم. استادی باید به کلاس برود که علاوه بر ویژگی علمی، از نظر فرهنگی و تعهدی هم قوی باشد.

انتهای پیام

نظر شما