شناسهٔ خبر: 68120620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای سومین دوره؛

جشنواره گردشگری، غذا و صنایع دستی مشترک ایران و ارمنستان آغاز شد

فاطمه کریمی

سومین دوره از جشنواره نواسارد با موضوع، فرهنگ، گردشگری، غذا و صنایع دستی مشترک بین ایران و ارمنستان آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره جشنواره نواسارد، به عنوان نمادی دوستی دیرینه ایران و ارمنستان، با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری دو کشور، روز ۱۰ اوت مطابق با ۲۰ مرداد در شهر سیسیان آغاز شد.

در کنفرانس خبری که برای این برنامه با موضوع جشنواره فرهنگ، هنر و غذای ایران در ارمنستان برگزار شد؛ اسدی موحد، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، آبرسیان، رئیس فدراسیون گردشگری ارمنستان، سدراک مامولیان، رئیس سازمان غیردولتی توسعه و حفظ سنت‌های آشپزی ارمنستان و دیانا کاراپتیان، مسئول بخش بازاریابی و تبلیغات وزارت اقتصاد حضور داشتند.

آپرسیان در این کنفرانس خبری، بر اهمیت جشنواره نواسارد در تقویت پیوندهای فرهنگی و گردشگری بین دو کشور تأکید کرد و از حمایت‌های سفارت ایران در ایروان، سرکنسولگری ایران در قاپان و رایزنی فرهنگی تشکر کرد.

رئیس فدراسیون گردشگری ارمنستان با اشاره به موفقیت دوره‌های گذشته جشنواره، بر نقش مؤثر آن در توسعه گردشگری فرهنگی و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به گردشگران ارمنی تأکید کرد.

وی همچنین به اهمیت این رویداد در تقویت روابط دوستانه بین دو ملت کرد.

یکی از بخش‌های این جشنواره، مسابقه بزرگ آشپزی بین ایران و ارمنستان است که با حضور بیش از ۲۰ آشپز از هر کشور برگزار خواهد شد. این مسابقه فرصتی است تا تنوع و غنای آشپزی دو کشور به نمایش گذاشته شود.

جشنواره گردشگری، غذا و صنایع دستی مشترک ایران و ارمنستان آغاز شد

اسدی موحد نیز با اشاره به حضور گروه‌های هنری و فرهنگی از استان‌های تهران، اصفهان، همدان، تبریز و خوزستان، بر تنوع فرهنگی و هنری برنامه‌های این جشنواره تأکید کرد.

وی همچنین از حمایت‌های آقای عابدینی، سر کنسولگری ایران در قاپان، و آقای مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، قدردانی کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایروان، با بیان اینکه این جشنواره فرصتی ارزشمند برای شناخت متقابل فرهنگ‌ها و آداب و رسوم دو ملت است، اظهار داشت: این رویداد با مشارکت فدراسیون گردشگری ارمنستان و با تلاش و حمایت‌های سرکنسولگری ایران در قاپان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و رایزنی فرهنگی با مشارکت پنج استان ایران در این رویداد برگزار می‌شود.

وی همچنین به تشریح برنامه‌های متنوع امسال پرداخت که شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، آشپزی و معرفی صنایع دستی ایرانی است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروه‌های مختلفی از استان‌های مختلف ایران در این جشنواره شرکت خواهند کرد و به اجرای برنامه‌های متنوعی خواهند پرداخت. همچنین، برنامه‌های موسیقی سنتی ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی ایران از جمله جذابیت‌های این رویداد خواهند بود.

جشنواره سالانه فرهنگ، هنر و غذاهای ایرانی تاریخ ۲۰ مرداد آغاز شده و انتظار می‌رود با استقبال گسترده مردم و رسانه‌های ارمنستان مواجه شود.

نظر شما