شناسهٔ خبر: 68118406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

نیمی از آتش‌سوزی عرصه‌های لرستان مربوط به پَس‌چَر مزارع است

آزیتا یوسفیان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش‌زدن پس‌چر مزارع ممنوع است و نیمی از آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و منابع ‌طبیعی لرستان مربوط به آتش‌سوزی پس‌چر مزارع است که به این عرصه‌ها سرایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از فصل خشک که شاهد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی و منابع ملی هستیم، نیروهای واکنش سریع ۱۰۰ درصد آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه خرم‌آباد، چگنی، پلدختر، رومشکان و کوهدشت، بیشترین نقاط بحرانی در موضوع آتش‌سوزی هستند، تاکید کرد: در بحث اطفای حریق تمرکز خود را روی این پنج نقطه گذاشتیم و نیروهای واکنش سریع در این مناطق آماده باش هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه ۲۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر نیز در این مناطق احداث شده است، تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبار امکان احداث آتش‌بر در همه عرصه‌های جنگلی استان وجود ندارد.

میرزایی بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و جنگل عمدتا انسانی و بیش از ۹۵ درصد عامل انسانی تخمین زده شده است؛ توصیه می‌شود شهروندان لرستانی و گردشگران در روزهای گرم پیش‌رو که هوا گرم و دما افزایش پیدا می‌کنند از روشن کردن آتش در طبیعت اجتناب کنند و همکاری لازم را با منابع طبیعی استان داشته باشند.

میرزایی ادامه داد: آتش‌زدن پَس‌چَر مزارع ممنوع است و نیمی از آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و منابع ‌طبیعی لرستان مربوط به آتش‌سوزی پس‌چر مزارع توسط کشاورزان است که متاسفانه این سهل‌انگاری باعث سرایت حریق به عرصه‌های جنگلی و مرتعی شده است.

انتهای پیام 

نظر شما