شناسهٔ خبر: 68118353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی پرداخت شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات معادل ۶۵ درصد از منابع استان از تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

محمد رحمانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم تا سهم استان از این منابع به طور کامل جذب شود.

وی افزود: کل منابع قابل پرداخت در استان از محل تسهیلات تبصره ۱۸، ۱۱ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۴۵ درصد و یک و نیم برابر به موسسات عامل برای دریافت این تسهیلات معرفی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال زایی این تسهیلات ۲ هزار و ۷۱۶ نفر است.

وی گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ با هدف حمایت از تولید، اشتغال پایدار و رشد تولید ملی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: چهار ماهه امسال ۱۴۷ فقره پرونده به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۳۰ نفر بررسی و برای پرداخت وام به بانک ها ارجاع شد که در این مدت یکهزار و ۸۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

تلاش برای جذب سرمایه گذار

رحمانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان گفت: امسال ۱۱ نشست برای رفع موانع سرمایه گذاری داخلی برگزار شده است که در این نشست ها ۶۵ مصوبه تصویب شد و ۵۰ درصد از مصوبات اجرایی شد و مابقی در دست پیگیری است.

وی افزود: صدور مجوز شرکت نوین گستر در شهرستان گرمه با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی کشور چین به مبلغ ۱۸ میلیون یوآن از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است همچنین ثبت سرمایه ورود سرمایه گذار خارجی شرکت کانی تات به مبلغ ۴۱۲ هزار یوآن نیز با پیگیری های دفتر سرمایه گذاری انجام شد.

رحمانی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در استان سبب کاهش نرخ تورم در استان شده است گفت: امسال تورم استان در فرودین ماه ۳۸.۹ در اردیبهشت ماه ۳۶.۵ و در خردادماه به ۳۵.۲ درصد رسید که این رقم در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۵۵.۴، ۵۷.۴ و ۵۶.۳ درصد ثبت شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی افزود: البته نرخ بیکاری در استان اندکی افزایش دارد به طوری که در چهارماهه امسال نرخ بیکاری استان ۸.۱ درصد ثبت شد که این رقم نسبت به مشابه پارسال ۱.۶ درصد افزایش دارد.

نرخ ۴۶ درصدی مشارکت اقتصادی

رحمانی درباره نرخ مشارکت اقتصادی در استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در چهارماهه امسال ۴۶ درصد است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک درصد افزایش دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما