شناسهٔ خبر: 68118306 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این 7 قابلیت پیکسل 9 پرو XL را به پرچمداری بهتر از آیفون 15 پرو مکس تبدیل می‌کنند

صاحب‌خبر -

این قابلیت‌های گوشی پیکسل 9 پرو ایکس ال – Pixel 9 Pro XL می‌تواند آن را برنده نبرد با آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max اپل کند.

زمان زیادی تا رونمایی از سری پرچمداران خانواده پیکسل 9 گوگل باقی نمانده و به‌زودی چشممان به جمال این محصولات جذاب روشن خواهد شد. بزرگترین و مجهزترین عضو از این خانواده، پیکسل 9 پرو XL نام دارد که قرار است جایگزین اصلی پیکسل 8 پرو باشد. با این وجود پرچمداران زیادی در بازار گوشی‌های اندرویدی حضور دارند که هریک در قابلیتی خاص سرآمد بوده و پرچمداران آتی گوگل را به چالش می‌کشند. علاوه بر این، آیفون 15 پرو مکس نیز دیگر گوشی بزرگی است که پیکسل 9 پرو XL باید در برابر آن قد علم کند.

در آستانه رونمایی از سری گوشی‌های Pixel 9 گوگل اینجا سعی داریم نگاهی داشته باشیم به ویژگی‌هایی که می‌توانند پیکسل 9 پرو XL را به پرچمداری بهتر از آیفون 15 پرو مکس اپل تبدیل کنند.

پیکسل 9 پرو XL گوگل چگونه می‌تواند بر آیفون 15 پرو غلبه کند؟

آنچه در ادامه معرفی خواهیم کرد لزوما در Pixel 9 Pro XL گوگل حضور نخواهند داشت. با این وجود حضور آن‌ها می‌تواند برگ برنده بزرگی برای پرچمداران این کمپانی مانتین ویویی باشد.

رنگ‌بندی گسترده‌تر

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به پرچمداران اخیر اپل وارد است، رنگ‌بندی مات و نه چندان جذاب آن‌هاست. برای مثال علاقمندان به رنگ‌های متنوع احتمالا تنها با مدل آبی رنگ آیفون 15 پرو مکس ارتباط برقرار خواهند کرد؛ زیرا دیگر مدل‌های آن همگی تیره و با رنگ‌هایی محو هستند.

رنگ Pixel 9 Pro XL رنگ Pixel 9 Pro XL

از سوی دیگر اما بر اساس شایعات پیکسل 9 پرو ایکس ال گوگل قرار است در چهار رنگ روانه بازار شود. به‌طور خاص امسال شاهد بازگشت رنگ‌های آبی تیره (Obsidian) و کرمی (Porcelain) خواهیم بود؛ درحالیکه رنگ‌های فندقی (Hazel) و صورتی (Rose) نیز احتمالا دیگر رنگ‌هایی خواهند بود که گوگل برای Pixel 9 Pro XL در نظر دارد.

شروع قیمت پایین‌تر

گوشی‌های پیکسل گوگل همواره پرچمدارانی ارزان‌قیمت‌تر نسبت به آیفون های اپل بوده‌اند. اگر پیکسل 9 پرو XL واقعا سعی دارد با آیفون 15 پرو مکس اپل رقابت کند این روند در سال جاری نیز باید ادامه پیدا کند.

پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس

بسیاری افراد معتقدند قیمت پیکسل 9 پرو ایکس ال در مدل پایه هزار دلار خواهد بود که هم‌تراز پیکسل 8 پرو سال گذشته است. با این وجود حتی در صورتی که گوگل قیمت‌گذاری هزار دلاری را برای مدل کوچکتر پیکسل 9 پرو در نظر داشته باشد، بسیار بعید است که شاهد قیمت‌گذاری سنگینی مثل 1200 دلار برای پیکسل 9 پرو XL باشیم.

صفحه نمایش باکیفیت‌تر

سال گذشته صفحه نمایش پیکسل 8 پرو عملکردی بسیار درخشان و خیره‌کننده ارائه کرد و چیزی نمانده بود که آیفون 15 پرو مکس را در بخش روشنایی صفحه نمایش شکست دهد. با این حال در نهایت میزان روشنایی حداکثری این صفحه نمایش به 1526 نیت رسید که اندکی پایین‌تر از 1550 نیت آیفون 15 پرو مکس بود.

صفحه نمایش Pixel 9 صفحه نمایش Pixel 9

به نظر می‌رسد گوگل به‌طور جدی دنبال ارتقای حداکثر روشنایی صفحه نمایش گوشی‌های پرچمدار خود است؛ زیرا بر اساس شایعات، نمایشگر 6.73 اینچی آن ظاهرا حداکثر روشنایی 2050 نیتی خواهد داشت که برای استفاده در محیط‌های روشن و حتی زیر نور مستقیم خورشید عملکردی بی‌نظیر ارائه خواهد کرد.

دوربین سلفی باکیفیت‌تر

شکی نیست که دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس عملکردی بهتر از پیکسل 8 پرو گوگل داشت. بنابراین انتظار می‌رود که در نسل جدید پرچمداران گوگل شاهد استفاده از دوربین‌هایی باکیفیت‌تر باشیم؛ چنان‌که شایعات حاکی از آن هستند که قرار است در Pixel 9 Pro XL از یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی استفاده شود.

پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس

این دوربین که رزولوشنی تقریبا چهار برابر نمونه به کار رفته در دوربین سلفی 12.5 مگاپیکسلی پیکسل 8 پرو دارد منجر به خلق تصاویری پرجزئیات‌تر و بسیار باکیفیت‌تر خواهد شد که به‌خوبی قادر به رقابت به آیفون 15 پرو مکس بوده و حتی می‌تواند آن را شکست دهد.

در این بین الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصاویر گوگل و سایر بهینه‌سازی‌های هوش مصنوعی Pixel 9 Pro را نیز نباید از یاد برد.

لنز با دیافراگم متغیر

علیرغم این که ظاهرا گوگل تصمیم دارد در پیکسل 9 پرو ایکس ال نیز از همان ماژول دوربین سه‌گانه استفاده کند، استفاده از لنزهای با دیافراگم متغیر می‌تواند عملکرد دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی را به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد. گوگل البته نخستین گوشی‌سازی نخواهد بود که از این ویژگی در گوشی‌های پرچمدارش استفاده می‌کند؛ اما استفاده درست از آن قطعا می‌تواند به ثبت تصاویر بهتر در شرایط نوری متفاوت منجر شود.

دیافراگم متغیر دوربین دیافراگم متغیر دوربین

این قابلیت همچنین حس کنترل بسیار بیشتر روی قابلیت‌های متعدد عکسبرداری این گوشی را به کاربران خواهد داد.

پاسخگویی بهتر صفحه نمایش

پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس

دیگر قابلیت ریزی که می‌تواند برگ برنده‌ای برای پیکسل 9 پرو XL گوگل در برابر آیفون 15 پرو مکس باشد، ارتقای نحوه تعامل با صفحه نمایش در شرایط خاص است. در این زمینه خبرها حاکی از آن هستند که گوگل قصد دارد با تعبیه قابلیتی موسوم به «لمس تطبیقی» (Adaptive Touch) میزان حساسیت صفحه نمایش زیر باران یا با دست خیس را تقویت کند تا کاربران بتوانند در هر شرایطی بهترین تعامل را با آن داشته باشند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر

با وجود این که بسیاری کاربران گوشی‌های گلکسی سامسونگ را طلایه‌دار قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل می‌دانند، اما این عنوان احتمالا به گوگل می‌رسد؛ زیرا گوشی‌های پیکسل این کمپانی از مدت‌ها پیش به‌خوبی با AI ادغام شده و ابزارهای هوش مصنوعی جذابی در اختیار کاربرانشان قرار می‌دادند.

پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس پیکسل 9 پرو XL آیفون 15 پرو مکس

از طرف دیگر اپل نیز به‌تازگی هوش مصنوعی Apple Intelligence خود را رسما معرفی کرده و تصمیم دارد آن را در قالب آپدیت iOS 18 به گوشی‌های سری آیفون 16 و مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 15 نیز اضافه کند.

بر اساس اخباری که از قابلیت‌های AI پیکسل‌های گوگل منتشر شده، این گوشی احتمالا از یک دستیار پیشرفته‌تر هوش مصنوعی بهره‌مند شده و قادر به اجرای فرامین پیچیده‌تری خواهد بود. از سوی دیگر، ویرایش تصاویر گروهی و قابلیت تولید تصاویر پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر نیز احتمالا دیگری ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خانواده پیکسل 9 گوگل خواهند بود.

به نظر می‌رسد امسال نبرد سختی در حوزه هوش مصنوعی بین غول‌های دنیای گوشی‌های موبایل از جمله اپل و گوگل در جریان باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
تصویر واقعی پیکسل ۹ پرو فولد، گوشی تاشو جدید گوگل منتشر شد گوشی پرچمدار جدید گوگل پیکسل ۹ ایکس ال بالاخره رخ نشان داد از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم

برچسب‌ها:

نظر شما