شناسهٔ خبر: 68117828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدگاه صاحب‌نظر روس درباره تنبیه رژیم متجاوز + فیلم

مسکو- ایرنا- معاون پیشین دومای دولتی (مجلس سفلی) و رئیس مرکز اورشلیم روسیه با محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، آرمان آزادی قدس را یادآور شد و گفت: تلاش برای تحقق این آرمان به عنوان اصلی‌ترین هدف در مقابله با رژیم صهیونیستی همزمان با مجازات این رژیم متجاوز باید مدنظر باشد.

صاحب‌خبر -

سرگئی بابورین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود:‌ صهیونیسم جهانی در اسرائیل و آمریکا باید به خاطر تمام جنایاتی که علیه مردم فلسطین و ترور رهبران این سرزمین و نیز کشورهای منطقه انجام داده است، مجازات شود.
وی با اشاره به پیشینه تروریسم بین‌المللی در غرب، ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا در عراق و ترور اسماعیل هنیه در تهران را یادآور شد و گفت: جامعه روسیه، این اقدامات تروریستی را قاطعانه محکوم می‌کند.
این صاحب‌نظر روس گفت: البته باید توجه داشت که اسرائیل با اقداماتی همچون ترور شهید هنیه، به دنبال تحریک ایران به اقدام نظامی علیه اسرائیل است تا تهران را به آغاز تجاوز متهم کند.
وی ادامه داد:‌ از این رو، بسیاری از اقدامات و تلاش‌های سیاسی برای پاسخ به جنایات اسرائیل نیاز است اما در عین حال، برای اینکه تسلیم تحریکات تل‌آویو نشد، متجاوز باید مجازات شود.
بابورین با تأکید بر آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین توسط صهیونیست‌ها گفت: این موضوع نیاز به عملیات ویژه و هدفمند جداگانه‌ای دارد و نیازمند همبستگی سیاسی دوستان ایران است؛ این همان موضوعی است که ما باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم و این همان چیزی است که باید اصلی‌ترین هدف در مقابله با رژیم صهیونیستی باشد.



به گزارش ایرنا،‌ اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است. از آن جمله، کرملین، وزارت امور خارجه روسیه و برخی دیگر از مقامات این کشور، این اقدام تل آویو را به شدت محکوم کردند و آن را زمینه ساز شدت گرفتن تنش در منطقه خاورمیانه دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مناسبت شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس گفتند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در دیدار سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم در جهت آتش‌افروزی در منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات جنایتکارانه این رژیم علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین اقدام به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کشور ما مصداق بارز نقض تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی است؛ جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال توسعه دامنه جنگ و بحران در منطقه نیست اما قطعاً این رژیم پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.

نظر شما