شناسهٔ خبر: 68117763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با افتتاح اولین کتابخانه سیار استان هرمزگان صورت گرفت؛

هدهد سفید در بندرعباس به زمین نشست

آیین افتتاح اولین کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتاخانه های استان هرمزگان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی سیار «هدهد سفید ۵۶» با عنوان سفیر دانایی بندرعباس چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه با حضور جمعی از مسئولان این حوزه و اصحاب رسانه در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.

فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه سیار با استانداردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان هرمزگان هستیم. کتابخانه سیار در نهاد کتابخانه عمومی کشور با عنوان سفیر دانایی هدهد سفید مطرح می‌شود. هدهد سفید بندرعباس، پنجاه و ششمین کتابخانه سیار در کشور و اولین هدهد سفید در استان هرمزگان، ویژه ۱۰ محله کم برخوردار شهر بندرعباس است.

هدهد سفید در هرمزگان به زمین نشست

وی اضافه کرد: در این کتابخانه ۳۰۰۰ جلد کتاب از جدیدترین عناوین چاپ شده در کشور وجود دارد. خدمات کتابخانه‌ای که در کتابخانه‌های ثابت وجود دارد در این کتابخانه ارائه خواهد شد و تمام تلاش ما این است که عدالت فرهنگی را در حوزه کتاب و کتابخوانی، یعنی دسترسی آسان و ارزان و رایگان مردم به جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در کشور که باعث افزایش آگاهی شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، میسر کنیم.‌

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: اگر در راستای تصمیم قاطع و اراده استاندار محترم، نماینده محترم ولی فقیه در استان و حمایت نمایندگان محترم استان در مجلس، مسئولین سازمان‌های تخصصی مثل شهرداری‌ها و سازمان مدیریت نیز حمایت کنند ما می توانیم ظرف یک سال یا دو سال، کسری سرانه فیزیکی کتابخانه ای را برای افزایش عدالت فرهنگی که حق مردم عزیز و شریف استان هرمزگان است، محقق کنیم.

فرشاد محمدی تصریح کرد: اولین کتابخانه سیار استان، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره برداری رسید. این کتابخانه  قرار است در ۱۰ محله کم برخوردار شهر بندرعباس که فاقدکتابخانه هستند، به خدمت رسانی مشغول شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت مسئولین بتوانیم کتابخانه های سیار بعدی را در شرق، غرب، شمال و جنوب استان و مخصوصاً جزایر افتتاح کنیم. از استاندار محترم سپاسگزارم که این مهم را در سطح کلان اجرا کردند.

هدهد سفید در هرمزگان به زمین نشست

هدهد سفید در هرمزگان به زمین نشست

نظر شما