شناسهٔ خبر: 68117662 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کدام نوشیدنی‌ها باعث کم آب شدن بدن می‌شود؟

نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای، نوشابه‌های معمولی و رژیمی، اسموتی با پروتئین بالا و آب میوه‌ها باعث کم آب شدن بدن می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها باعث کم آب شدن بدن می‌شود، یکی از این نوشیدنی‌ها قهوه است، کافئین موجود در قهوه باعث کم آب شدن بدن می‌شود، با این وجود مصرف یک یا دو فنجان قهوه خطر بروز کم آب شدن بدن را افزایش نمی‌دهد، بلکه مصرف روزانه بیش از حد قهوه باعث بروز این مشکل می‌‎شود.

چای

اگرچه چای حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است، اما در صورتی که مصرف روزانه چای افزایش پیدا کند، خطر بروز کم آبی بدن بیشتر می‌شود، کافئین موجود در چای باعث می‌شود بدن سدیم و آب اضافی را از طریق ادرار دفع کند، بنابراین در صورتی که مقدار زیادی چای مصرف می‌کنید، سعی کنید آن را محدود کنید و مصرف آب روزانه را افزایش دهید.

نوشابه‌های معمولی و رژیمی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های گازدار خطر ابتلاء به کم آب شدن بدن را افزایش می‌دهد، این محصولات به دلیل داشتن قند و کافئین، دارای اثرات ادرارآور است که باعث بروز کم آبی بدن می‌شود.

اسموتی با پروتئین بالا

اسموتی‌های با پروتئین بالا خطر بروز کم آب شدن بدن را افزایش می‌دهد، ادرار تیره رنگ و خستگی بی دلیل از جمله علائم کم آب شدن بدن است که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

بعضی از آب میوه‌ها

آب میوه‌هایی با محتوای قند بالا به جای تأمین آب بدن، باعث کم آب شدن آن می‌شود، برای نمونه در صورتی که آب چغندر به مقدار زیاد مصرف شود، بدن در معرض کم آبی قرار می‌گیرد، لیموناد نیز به دلیل قند افزودنی که دارد باعث دهیدراته شدن بدن می‌‎شود، آب کرفس نیز سرشار از اسیدآمینه آسپاراژین است که به عنوان یک ادرارآور شدید شناخته می‌شود.

نظر شما