شناسهٔ خبر: 68117403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی؛

سوگواره «نی نوا» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی «سوگواره نی نوا» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی، به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی «سوگواره نی نوا» با محوریت اربعین حسینی و فلسطین و مقاومت در کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

این سوگواره در بخش های پرده خوانی، مقتل خوانی، دست سازه ها، کلاژ(تکه چسبانی) و کتابخوانی بوده و مراسم اختتامیه همراه با اهدای جوایز به برگزیدگان هر بخش یکم شهریور ماه در آمفی تئاتر کتابخانه عمومی علامه دهخدا برگزار می شود.

مسابقه پرده خوانی با محوریت اربعین حسینی در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود و برگزیدگان مرحله شهرستانی ۲۵ مرداد ماه در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی علامه دهخدا به رقابت می پردازند. نفر اول با اهدای یک میلیون و پانصد هزار تومان، نفر دوم ۷۰۰  هزار تومان و نفر سوم ۵۰۰ هزار تومان تقدیر خواهد شد.

مسابقه کلاژ(تکه چسبانی) با محوریت اربعین، فلسطین و مقاومت ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می شود. شرکت در این مسابقه به صورت فردی و گروهی اختیاری خواهد بود و به سه نفر از برگزیدگان کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی اهدا خواهد شد.

مسابقه دست سازه نیز با محوریت اربعین، فلسطین و مقاومت ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می شود و با اهدای کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی از سه نفر برتر تقدیر خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در مسابقات دست سازه و کلاژ باید آثار خود را تا ۲۵ مرداد ماه به کتابخانه های عمومی سراسر استان تحویل دهند.

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فلسطین» از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این مسابقه باید پاسخ های خود را تا ۳۰ مرداد ماه به صورت کد ده رقمی به شماره ۰۹۱۵۷۰۱۸۹۱۱ ارسال کنند. به سه نفر از شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه هدیه کارت ۳۰۰ هزار تومانی اهدا خواهد شد.

مسابقه مقتل خوانی ویژه گروه سنی نوجوان و بزرگسال بوده و علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند ویدئو مقتل خوانی خود را تا ۲۵ مرداد ماه به شماره ۰۹۳۶۰۲۴۰۱۵۴ در پیامرسان ایتا ارسال کنند.

گفتنی است، ویدئوهای ارسالی باید به صورت افقی گرفته شود و حداکثر سه دقیقه و با حجم حداکثر ۵۰ مگابایت باشد.

سوگواره «نی نوا» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

برچسب‌ها:

نظر شما