شناسهٔ خبر: 68117250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأمین برق پایدار خارگ در سخت‌ترین شرایط / شرکت پایانه‌های نفتی پای کار است

بوشهر_ ایرنا_ یکی از مطالبات مهم اهالی خارگ تأمین برق پایدار در جزیره بوده که با عزم جهادی شرکت پایانه‌های نفتی، این مطالبه رنگ واقعیت به خود گرفت و در روزهای گرم سال و در سخت‌ترین شرایط زمینه تأمین برق در جزیره فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جزیره خارگ دارای موقعیتی خاص است که به خاطر قرار گرفتن در دل دریا و فاصله تا سواحل جنوبی کشور، باعث شده تا اهالی جزیره با محدودیت‌هایی در زمینه برخورداری از برخی امکانات و زیرساخت‌ها روبرو باشند.

انتقال آب، گاز و برق به جزیره خارگ سال‌ها یک چالش بزرگ مطرح بوده و همیشه پایداری خدمات رسانی در این زمینه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین مطالبه ساکنین و نیروهای شرکتی دنبال شده است، به همین دلیل نیاز است که بسیاری از نیازهای خارگی‌ها از داخل جزیره تأمین شود.

برق یک نیاز اساسی برای همه افراد است که امروزه زندگی بدون برق معنایی ندارد و در واقع برخورداری از برق پایدار به عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

به منظور تأمین برق پایدار، شرکت پایانه‌های نفتی ایران تلاش گسترده‌ای را بکار گرفته و در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود، ضمن بررسی وضعیت موجود، عزمی جهادی را در راستای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و تقویت تولید برق داشته است.

در شرایطی که گرما و شرجی پدیده غالب این روزه‌ها در جزیره خارگ است و در پی آن مصرف برق افزایش چشمگیری داشته است، حفظ پایداری برق اهمیت دو چندانی پیدا کرده است و تلاش می‌شود که برق مورد نیاز مردم تأمین شود.

به دنبال وقوع حادثه برای یکی از واحدهای نیروگاه برق خارگ، در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی، نیروهای شرکت پایانه‌های نفتی وارد کار شدند و با تلاش جهادی زمینه رفع مشکل نیروگاه فراهم شد و با تأمین قطعات مورد نیاز، برق شهر تأمین شود تا مردم با مشکلی روبرو نشوند.

نیروهای جهادی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در شرایطی که یکی از نیروگاه‌های برق این جزیره از مدار خارج شده بود، ظرفیت تولید برق در نیروگاه پایانه‌ها را افزایش داده و بخشی از برق را فراهم کردند.

همچنین با توجه به اینکه اهالی خارگ به برق بیشتری در این شرایط نیاز داشتند، کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی جزیره خارگ وارد عمل شده و نسبت به تعمیر دیگر نیروگاه مستقر در خارگ اقدام کرده و آن نیروگاه را نیز وارد مدار کردند تا مردم جزیره مقاوم خارگ در این شرایط سخت آب و هوایی بی‌برق نمانند.

وقتی که تاکید می‌شود صنایع باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی خود پایبند باشند، اینگونه معنا می‌گیرد و شرکت پایانه‌های نفتی با جدیت در این مسیر حرکت کرده و رضایت‌مندی اهالی جزیره را فراهم می‌کند.

عزم جدی برای تأمین نیازهای مردم خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شرکت تلاش جدی برای رسیدگی به مطالبات و رفع نیازهای اهالی جزیره خارگ داشته که در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

عباس غریبی تأمین برق پایدار را یکی از مهمترین مطالبات اهالی جزیره خارگ دانست و عنوان کرد: در این راستا به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای تأمین این خواسته هستیم و اقدامات بزرگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر به دنبال مشکلی که در نیروگاه برق جزیره خارگ ایجاد شده بود، شرکت پایانه‌های نفتی علاوه بر سهمی که در تأمین برق جزیره داشت، میزان تولید را افزایش داد تا برق در اختیار بخش شهری و اهالی بومی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با تلاش نیروهای جهادی این شرکت، نسبت به تأمین قطعات و تعمیر نیروگاه جزیره خارگ اقدام شد تا اهالی خارگ در این شرایط سخت آب و هوایی از برق مناسب برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران خود را در مقابل اهالی جزیره مقاوم خارگ که میزبانان شایسته‌ای برای صنعت بوده‌اند مسئول می‌داند و از هیچ تلاشی برای کمک به رفع مشکلات آنها دریغ نخواهد کرد.

نظر شما