شناسهٔ خبر: 68116503 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کتاب «نجف شناسی» روانه بازار نشر شد

کتاب «نجف‌شناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امیرالمومنین(علیه السلام) )» اثر محمدجواد مهری منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «نجف‌شناسی (لحظه‌های حضور در آستان مقدس امیرالمومنین(علیه السلام) )» اثر محمدجواد مهری در ۸۷ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

این مجموعه شش جلدی، برای آشنایی کاربردی با پنج شهر تاریخی - زیارتی عراق تنظیم شده است و علاوه بر معرفی اماکن تاریخی و زیارتی عتبات عالیات، آداب سفر به عتبه مقدسه، دانستنی‌های زیارت، فضیلت شهر، ثواب زیارت، زیارت‌نامه مربوطه به همراه ترجمه، زندگانی مدفونین در این اماکن، زبان‌شناسی، نقشه راهنمای آستان‌های مقدس و فاصله شهرها با محاسبه کیلومتر را نیز در بر دارد.

مجلد پیش رو با عنوان «نجف شناسی» نکات کاربردی سفر نجف و زیارت اماکن آن را برای مخاطب بیان کرده است.

این کتاب در پنج گفتار تألیف شده است؛ گفتار اول با عنوان «نجف شناسی» موقعیت جغرافیایی نجف، فضیلت شهر نجف و فضیلت دُرّ نجف را بررسی می‌کند.

گفتار دوم با عنوان «شناختنامه امیرالمومنین (علیه السلام)» زیست‌نامه امام علی (علیه السلام)، آشکار شدن قبر امام علی (علیه السلام) و فضیلت زیارت امام علی (علیه السلام) را تبیین می‌کند.

نویسنده در گفتار سوم با عنوان «حرم شناسی» ایوان نجف، مزار آدم و نوح (علیه السلام) و موضع الاِصبَعَین (جای دو انگشت) را بیان کرده و بیوتات ضمیمه حرم مطهر علوی (علیه السلام)، مدفونین حرم مطهر علوی (علیه السلام) و مدفونین بیرون از حرم مطهر را شرح می‌دهد.

«دیگر اماکن دیدنی و زیارتی نجف» چهارمین گفتار از کتاب حاضر است که در آن مساجد مشهور شهر نجف، قبرستان وادی السّلام و مقام امام زمان (عج) بررسی شده و مزار صافی صفا یمانی، مسجد حنّانه و مزار کمیل بن زیاد نخعی مورد تأکید قرار گرفته است.

پنجمین و آخرین گفتار با عنوان «زیارات» به تشریح زیارت امام علی (علیه السلام)، زیارت امام حسین (علیه السلام)، زیارت حضرت آدم (علیه السلام)، زیارت حضرت نوح (علیه السلام) و زیارت امین الله اختصاص دارد.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما