شناسهٔ خبر: 68115523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

محافل صهیونیستی:

ترور هنیه کابوسی برای تل‌آویو شده است

محافل رسانه‌ای و رسمی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به کابوسی برای این رژیم تبدیل شده است زیرا باید هزینه گزافی برای آن بپردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «یورام شوایتزر» نویسنده موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: یکی از نکات منفی ترور هنیه این است که مقصود شخصیتی نمادین است و نبودن او تأثیر زیادی بر وضعیت حماس یا توانایی‌های سیاسی و نظامی آن نخواهد داشت.

وی افزود: این ترور هیچ تغییری در سیاست «یحیی السنوار» (رپیس جدید دفتر سیاسی حماس و جانشین شهید هنیه) به ویژه در زمینه معامله تبادل اسیران ایجاد نمی‌کند و قطعاً بر ماهیت خواسته‌های حماس تأثیری نخواهد گذاشت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: معادله اکنون مشخص شده و آن هم توقف جنگ علیه نوار غزه در ازای پاسخ ندادن ایران و حزب الله (به عملیات ترور) است. ترور هنیه که یک پیروزی قلمداد می‌شد، به کابوسی تبدیل شده است که باید بهای آن را پرداخته و از شعله ور شدن خاورمیانه جلوگیری شود.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد هجدهم مردادماه جاری اعلام کرد که ایران همزمان دو اولویت برقراری آتش بس در نوار غزه و خروج اشغالگران از این سرزمین و نیز مجازات رژیم اسرائیل بخاطر ترور شهید اسماعیل هنیه و پیشگیری از تکرار تجاوزات این رژیم و پشیمان کردن آنها از ورود به چنین مسیری را دنبال می کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز با اشاره به وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی در سایه ترس از پاسخ ایران و حزب الله به عملیات ترور شهید هنیه و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی لبنان نوشت: با نزدیک شدن به پایان هفته، جاده‌های منتهی به تل‌آویو خالی از خودرو بود، دلیل آن نیز این است که اسرائیلی‌ها تهدیدات ایران و حزب‌الله را جدی می‌گیرند.

در همین راستا، «عاموس یادلین» رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر (آمان) نیز از موفقیت راهبرد ایران خبر داد و گفت: راهبرد پیروزی همه جانبه اعلام شده توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر در خدمت به راهبرد ایران برای سرنگون کردن اسرائیل طی یک جنگ فرسایشی طولانی، در چندین جبهه است.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

برچسب‌ها:

نظر شما