شناسهٔ خبر: 68114275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر:

صنایع نفت وگاز به تعهدات خود در قبال مسئولیت اجتماعی عمل کنند

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به موقعیت استراتژیک استان و قطب انرژی کشور، گفت: زیبنده استان نیست با این همه تولید ثروت در محرومیت بسر ببرد.

صاحب‌خبر -

علی احمدی‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی ره در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ اظهار داشت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی علمی انقلابی ، پیشران در علم و فناوری در کشور است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان بوشهر در سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد گفت: جهاددانشگاهی استان بوشهر به طرح های اقتصاد دریا محور و نفت وگاز توجه ویژه ای دارد و با تدوین برنامه ششم و هفتم، هدفمند به دنبال رفع نیازهای صنعت، تولید و بخش خصوصی با تولید فناوری است.

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر یکی از حوزه های بسیار مهم این نهاد پژوهش و فناوری است و راه اندازی مراکز پژوهشی این نهاد در استان از جمله مرکز سلولهای بنیادی، مرکز ابزیان دریایی و ازمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، مرکز نواوری و شکوفایی گفت: مجموعه جهاددانشگاهی در به دنبال ایجاد اولین ها در استان است که بتواند نیازهای استان و ملی را رفع و با تولید فناوری و تکنولوژی در حوزه های مختلف به تولید و ‌بخش خصوصی کمک نماید.

احمدی.زاده موفقیت این نهاد در استان را برنامه ریزی جهت تولید فناوری دانست و بیان کرد: فناوری های در حوزه ابزی پروری از جمله تولید بچه ماهی وغذای ابزیان را در فاز پایلوت و ارمایشگاهی با تلاش محققان به دست اورده ایم که به دنبال ارتقا و تکمیل فناوری با همکاری بخش خصوصی به صورت نیمه صنعتی هستیم.

وی آموزش‌های مهارتی صنایع نفت و گاز را از دیگر برنامه های این نهاد در استان دانست و ادامه داد: توانمندسازی و اموزش نیروی انسانی بومی باید مورد حمایت وزارت نفت قرار گیرد و این صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه اشتغال متعهد باشند.

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر برگزاری ازمون های استخدامی دستگاه های اجرایی را از توانمندی های این نهاد در استان دانست و افزود: جهاددانشگاهی استان سالیانه کلیه ازمون های استخدامی دستگاه های اجرایی استان را برگزار می نماید و هفته جاری نیز ازمون استخدامی نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می شود ولی صنایع گاز مستقر در منطقه پارس جنوبی حاضر به واگذاری ازمون ها به استان نیستند و در هفته قبل استخدام بکارگیری ۵۰۰ نفر را اگهی کرده اند که متولی آن استان نمی باشد و این خود اجحاف بزرگی به جوانان این استان است.

احمدی‌زاده پرداخت حق مسیولیت های اجتماعی صنایع و شرکت های حوزه وزارت نفت را بسیار ناچیز دانست و بیان کرد: این اندک‌اعتبارات تخصیص یافته جوابگوی حل مشکلات استان در برون رفت از محرومیت در زمینه های مختلف نیست و شفاف سازی اعتبارات و محل تخصیص آن خواسته مردم استان است که بدانند چه مشکلی از استان حل شده است . ایجاد زیرساخت های اولیه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش عالی و آموزش و پرورش، فرهنگی واجتماعی و زیربنایی خواسته زیادی از صنایع نیست که متاسفانه حوزه نفت و گاز به آن توجه ویژه‌ای ندارد و استان بوشهر به عنوان استانی کهه تولید ثروت برای کشور دارد هنوز از اولین ها در خیلی از حوزه علی الخصوص بهداشت ودرمان ، آموزش عالی وفرهنگی و  اجتماعی و استفاده از نیروی انسانی بومی و آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی بی بهره است.

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر در پایان گفت:
جهاددانشگاهی به عنوان نهادی علمی امادگی واکذاری ماموریت های کلان در حوزه پژوهش‌وفناوری صنعت نفت‌وگاز در منطقه پارس جنوبی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و توانمندسازی و اموزش نیروی بومی جهت اشتغال در صنایع نفت وگاز و ایجاد مراکزتخصصی پزشکی علی الخصوص سرطان و ناباروی ‌و مراکز دانش بنیان را اعلام‌ می دارد.

صنایع نفت وگاز به تعهدات خود در قبال مسئولیت اجتماعی عمل کنند

انتهای پیام

نظر شما