شناسهٔ خبر: 68113493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر خانه مطبوعات استان قم:

استان قم رتبه اول تعداد رسانه در کشور/ تبیین دستاورد‌های انقلاب از اصول مورد توجه خانه مطبوعات قم است

«یوسف پور» گفت: استان قم با دارا بودن ۵۶۸ رسانه مجوزدار، رتبه اول تعداد رسانه در کشور را به خود اختصاص داده و تبیین دستاورد‌ها و توفیقات انقلاب اسلامی از اصول مورد توجه خانه مطبوعات قم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از قم، «فخرالدین یوسف پور» مدیر خانه مطبوعات استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، اظهار داشت: رسانه و اطلاع رسانی در دنیای امروز از اهمیت بسیار والایی برخوردار است. 

مدیر خانه مطبوعات استان قم ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند که رسانه‌ها، امروز یکی از ابزار‌های قدرتمند و تاثیرگذار در میدان جهاد تبیین هستند و باید از این ابزار‌ها در راه روشنگری و بیان حقایق استفاده شود. ️

یوسف پور افزود: استان قم از نظر کیفی با توجه به حساسیت‌ها و خاستگاه به عنوان مرکز و مادر انقلاب و وجود حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید یکی از استان‌های خبر خیز کشور است.

وی افزود: فعالان رسانه استان قم به عنوان سربازان جهاد تبیین وظیفه خود می‌دانند تا واسطه انتقال پیام مردم و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت باشند.

یوسف پور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ترسیم راهبرد‌های کلان برای پیشرفت کشور پرداخته‌اند که در این بیانیه به اهمیت رسانه در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی تاکیدات فراوانی شده است.

️وی ابراز کرد: سیاست گذاران باید در حوزه رسانه یک بازنگری داشته باشند و امروز تغییرات صورت گرفته و ورود تکنولوژی و شبکه‌های مختلف اجتماعی باعث شده که فضای رسانه یک فضای متفاوتی داشته باشد. ️

مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: هجمه‌های دشمنان به ویژه نسبت به شهر قم، ما را بر آن داشته که یک بازنگری و بازآرایی در رسانه جبهه انقلاب داشته باشیم و در این راستا ۱۲ اصل و رویکرد مورد توجه خانه مطبوعات استان به عنوان یک تشکل صنفی برخاسته از نخبگان و فعالان رسانه استان با حدود ۳۰۰ عضو مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی تکنولوژی و محتوای رسانه‌ای، توسعه رسانه‌های بومی و مستقل، توسعه رسانه‌های نوین و دیجیتال، تنوع بخشی به منابع اطلاعاتی، تعامل و گفتگو با رسانه‌های جهانی و شبکه سازی ذیل این مهم، تبیین دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی، تقویت اقتصاد رسانه، پاسداری از هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی، افزایش آگاهی و بصیرت عمومی، ایجاد امید و اعتماد به آینده، پشتیبانی از منافع ملی و تقویت سواد رسانه‌ای ۱۲ اصل مورد توجه خانه مطبوعات استان قم است. ️

یوسف پور یادآور شد: متاسفانه باید اعتراف کنیم که سواد رسانه، امروز در کشور هیچ متولی ندارد و مورد غفلت مردم و مسئولین قرار گرفته است. ️

مدیر خانه مطبوعات استان قم گفت: فضای مجازی امروز باتلاقی شده است که در آن حتی نیرو‌های انقلابی نیز به دام دشمن می‌افتند. یوسف پور مطرح کرد: ما در قبال انتقال پست‌ها از گروهی به گروه دیگر مسئول هستیم و حتماً باید منبع پست‌ها و خبر‌ها و روایات و حتی تصاویر راستی آزمایی بشود.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه به ویژه مسئولین در این حوزه باید یک اهتمام و دقت ویژه‌ای داشته باشند و بدانیم که در اکثر آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم، رسانه نقش اصلی را دارد. ️

مدیر خانه مطبوعات استان قم بیان کرد: استان قم با ۵۶۸ رسانه مجوز دار از وزارت ارشاد رتبه اول کمیت و تعداد رسانه را در کشور به خود اختصاص داده است و سرانه رسانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۴۷ رسانه است، که ما از نظر کمی رتبه یک را داریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود فضای مجازی ولنگار و عدم تثبیت یک قانون درست برای فضای مجازی تلاش و زحمات اهالی رسانه را در این عرصه با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما