شناسهٔ خبر: 68113080 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

پدیده‌ تکواندوی ایران در المپیک کیست؟

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: مهران برخورداری جدیدترین ستاره ورزش ایران در المپیک پاریس است.
مهران برخورداری نماینده تیم ملی تکواندو ایران در وزن ۸۰- کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مرحله نیمه نهایی به مصاف «سئو گیون وو» از کره جنوبی رفت. برخورداری که در رقابت‌های گرنداسلم این کره‌ای را شکست داده بود، مجدد موفق به شکست او شد.
حریف کره‌ای در این مسابقه حساس برای جبران امتیازات عقب افتاده در لحظات آخر این‌چنین به مهران یورش می‌برد.
در راند نخست این مبارزه برخورداری با نتیجه ۴ به ۲ مغلوب حریف کره‌ای خود شد. در راند دوم، اما برخورداری موفق به کسب برتری ۱۳ بر ۹ شد. در ادامه این مبارزه و در راند سوم هم برخورداری به برتری ۱۲ بر ۸ رسید و بدین ترتیب با پیروزی ۲ بر یک در مجموع این مبارزه، فینالیست شد. این یک مسابقه بسیار حساس و فشرده و نفسگیر بود که حتی در دو دهم ثانیه به پایان هم احتمال تغییر نتیجه آن وجود داشت.
کاپیتان ۲۴ ساله تکواندو ایران با عملکرد بی‌نظیر پس از شکست دادن سه رقیب سرسخت و رنکینگ‌دار جهان تکواندو در فینال حضور خواهد داشت و برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال تلاش خواهد کرد. برخورداری در جایی قدم خواهد زد که تنها ۳ بار شاهد رخ دادن آن بودیم: ۱ بار توسط محمد باقر متعمد در المپیک لندن و ۲ بار توسط هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران.
برخورداری در طول مسابقه حساب‌شده و آرام بار‌ها سر حریف کره‌ای را هدف گرفت و امتیازات زیادی از او گرفت.
او در هر سه تقابل خود به گونه‌ای به سر تکواندوکاران رقیب ضربه می‌زد که انگار ساده‌ترین کار را قرار است انجام دهد و حتی در همین دیدار نیمه نهایی برابر رقیب پر ادعای کره‌ای خود ۲۴ امتیاز از ۲۷ امتیازی که در مجموع به دست آورد به واسطه ضربه به سر و هدشات‌های بی‌نظیرش به دست آمد.
چلنج‌های به موقع کادر فنی در پیروزی بزرگ امروز موثر بود.
برخورداری دور نخست «جسوربک» از ازبکستان و قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا را دو بر یک شکست داد و در مبارزه دوم و در یک پیکار سخت و نفس گیر برابر «سیمونه آلیسو» از ایتالیا با رنکینگ یک دنیا، دارنده دو مدال طلای قهرمانی جهان، سه طلا و دو برنز قهرمانی اروپا و سه طلا و یک نقره گرندپری ۲ بر یک در راند شماری صاحب برتری شد و به نیمه نهایی صعود کرد.
لحظه پایانی مبارزه و اعلام پیروزی برخورداری. یک طلای دیگر در انتظار کاروان ایران است.
مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما