شناسهٔ خبر: 68111879 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مالک اپلیکیشن معروف «تمو» به ثروتمندترین مرد چین تبدیل شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رتبه بندی میلیاردرهای بلومبرگ نشان داد که هوانگ ۴۴ ساله بنیانگذار BDD Holdings که مالک وب سایت “Teemo” و برنامه خرده فروشی “Bindudio” است، در حال حاضر دارایی خالص 48.6 میلیارد دلاری دارد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «بر اساس رده‌بندی میلیاردرهای بلومبرگ در روز جمعه، کالین هوانگ، غول تجارت الکترونیک، به ثروتمندترین مرد چین تبدیل شده است که نخستین بار به عنوان کارمند در گوگل و سپس به عنوان بنیانگذار گروه خرید جهانی “Temo” با قیمت‌های پایین به سوی الگوریتم‌های ثروت صعود کرد».

کالین هوانگ از ژونگ شانشان، مالک شرکت نوگفو اسپرینگ که از آوریل 2021 در صدر فهرست میلیاردرها قرار دارد، پیشی گرفته و نامش به عنوان بیست و پنجمین فرد ثروتمند جهان به ثبت رسیده است.

در رتبه سوم رتبه بندی، Ma Huateng، معروف به Pony Ma، رئیس غول فناوری Tencent Group و مالک اپلیکیشن WeChat قرار دارد.

در جایگاه چهارم، Zhang Yiming، بنیانگذار Bytedance قرار دارد که مالک اپلیکیشن TikTok است.

کالین هوانگ، متولد سال 1980 در شهر هانگژو در شرق چین، در سال‌های نوجوانی خود در ریاضیات اعجوبه‌ای بود و سپس در چین به استخدام گوگل درآمد.

در سال 2015، او سایت خرید “Bindiodio” را تأسیس کرد که در رقابت با “علی بابا” به یکی از موفق ترین امپراتوری‌های تجارت الکترونیک در چین تبدیل شد.

نسخه جهانی سایت با نام “Teemo” در سال 2022 در ایالات متحده راه اندازی شد، جایی که یک پایگاه مصرف کننده وفادار را جمع آوری کرد که آنها را با کالاهای بسیار ارزان قیمت تولید و ارسال شده از چین جذب کرد.

اگرچه تیمو تنها سال گذشته وارد اروپا شد، به طور متوسط ​​حدود 75 میلیون کاربر فعال ماهانه در منطقه دارد.

با این حال، موفقیت عظیم آن جرقه اتهاماتی مبنی بر اقدامات تجاری ناعادلانه و احترام کم به استانداردهای ایمنی را برانگیخت.

در سال جاری، تعدادی از انجمن‌های حمایت از مصرف کننده، این پلتفرم را به دستکاری کاربران اینترنت و نقض بسیاری از مقررات قانون خدمات دیجیتال متهم کردند.

در پایان ماه می، اتحادیه اروپا Timo را به فهرست پلتفرم‌های اصلی که تحت کنترل‌های سخت‌گیرانه تحت قانون جدید خدمات دیجیتال (DSA) قرار دارند، اضافه کرد.

از بهمن ماه، قانون خدمات دیجیتال با هدف تقویت حفاظت از کاربران در برابر محتوای غیرقانونی، تعهدات جدیدی را بر روی تمامی پلتفرم‌های الکترونیکی از جمله تیمو با جریمه اعمال کرده است.

این خبر را در عرب ۴۸ ببینید

نظر شما