شناسهٔ خبر: 68116816 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 20 مرداد

30 نفر از روسای کنترل نرخ‌ها برکنار شدند

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

20 مرداد 1354؛ 30 نفر از روسای کنترل نرخ‌ها برکنار شدند

امروز اعلام شد که روسای قسمت‌های 30 گانه شبکه نظارت اتاق اصناف پایتخت که از افراد صنفی بودند برکنار شدند و از افراد غیرصنفی و از جوانان علاقه‌مند هستند، موقتا سرپرستی قسمت‌های شبکه نظارت اتاق اصناف پایتخت را به عهده خواهند داشت تا روسای جدید تعیین و به کار مشغول شوند.

با این اقدام درواقع هیچ یک از افراد صنفی حق دخالت در کنترل نرخ‌ها را نخواهند داشت.

تونل دو طبقه در مسیر اتوبان تهران – چالوس ساخته می‌شود

احداث تونل دو طبقه در مسیر اتوبان تهران – چالوس مورد بررسی مهندسین مشاور قرار گرفت.

براساس طرحی که اخیرا مهندسین مشاور برای اصلاح مسیر اتوبان تهران – چالوس تهیه کرده‌اند و در اختیار سازمان برنامه و وزارت راه و ترابری قرار داده‌اند پس از موافقت وزارت نیرو و بررسی نهایی در منطقه شمشک – گاجره یک تونل دو طبقه احداث می‌شود که طبقه زیرین آن، تونل آب‌رسانی و طبقه فوقانی ادامه مسیر اتوبان خواهد بود.

به علاوه، مهندسین مشاور مطالعاتی را برای تعریض و توسعه جاده فعلی تهران – چالوس شروع کرده‌اند. پس از پایان این مطالعات توسعه و تعریض جاده مذکور شروع می‌شود.

20 مرداد 1384؛ ورود «بلدهای سرمایه‌گذاری» به بازار سهام ایران

بورس تهران امروز به طور کامل شفاف شده و این سخن که در بورس اطلاعاتی وجود دارد که فقط برخی افراد خاص به آن دسترسی دارند، کاملا بی‌معناست.

حسین عبده تبریزی، دبیرکل سازمان بورس اوراق بهادار تهران در نخستین همایش «هیات همکاری بورس و حرفه حسابداری» گفت: همه اطلاعات بورس اکنون روی سامانه این سازمان به طور همزمان در اختیار همگان است و اینجانب و بقیه مردم همزمان از آن استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه اینک بورس تهران پس از حدود 40 سال فعالیت توانسته است به ابزارهای جدید و سبدگردانی مجهز شود و در همین راستا هفته آینده دو تا سه سبد سرمایه‌گذاری مشاع وارد بورس می‌شود.

پمپاژ نفت به خط لوله باکو – تفلیس – جیحان

رئیس شرکت بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: تاکنون دو مییلیون بشکه نفت به خط لوله باکو-تفلیس-جیحان پمپاژ شده است.

رئیس شرکت بریتیش پترولیوم جمهوری آذربایجان گفت: خط لوله باکو-تفلیس-جیحان واقع در خاک جمهوری آذربایجان به طور کامل از نفت پر شده نفت پمپاژشده وارد خاک گرجستان خواهد شد.

به گفته مایکل تاوند، قرار است در عرض 2 ماه آینده نفت از طریق خاک گرجستان به ترکیه صادر شود.

نظر شما