شناسهٔ خبر: 68111439 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت دلار | قیمت دلار امروز

افزایش قطره چکانی قیمت دلار در این هفته | قیمت دلار شنبه 20 مرداد را چگونه آغاز می کند؟

آخرین اخبار مربوط به بازار قیمت دلار را با ما دنبال کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

قیمت دلار در سومین هفته مرداد بازدهی ناچیزی را ثبت کرد و در مقایسه با طلا افزایش قیمت داشت. معطل ماندن بازیگران بازار ارز در انتظار تصمیمات سیاسی و پالس‌هایی که روانه بازارها شد، معاملات دلار را در هفته گذشته با رخوت گرمای تابستان همراه کرد و رمق چندانی نداشت. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت پایداری آرامش در بازارها، دلار تا کف کریدور ششم امکان پایین آمدن دارد، بیشتر نه!

قیمت دلار در هفته سوم مرداد در میان بازارهای مورد بررسی تنها دارایی بود که افزایش بازدهی محدودی را ثبت کرد. در نهایت در آخرین معامله روز پنجشنبه دلار در نیمه پایینی کانال اول از کریدور ششم به کار خود پایان داد.

این اسکناس در هفته گذشته با وجود سیگنال‌هایی که پیوسته به بازارهای مالی روانه می‌شد فراز و فرود چندانی نداشت.

معامله‌گران با وجود رخدادهای پیش‌ آمده در تهران و ترور هنیه در هفته دوم مرداد، هفته سوم را به حالت آماده‌باش سپری کردند و چشم به اخبار بودند. به اعتقاد فعالان بازار ارز، سیاست‌گذار با هر ابزاری اعم از تعطیلی بانک‌ها به بهانه گرمای هوا یا اقدامات امنیتی، سعی در حفظ ثبات قیمت در بازار ارز داشت و در این کار موفق نیز بود.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی با وجود جو انتظاری اخبار، هر گونه پیش‌بینی را نشدنی می‌دانند. آنها معتقدند اخبار مثبت و منفی می‌تواند دلار را با خود همراه کند و نهایتا اسکناس آمریکایی در روند نزولی بیش از کریدور ششم افت نخواهد داشت. تحلیلگران بازار ارز، سقوط دلار و برگشت به کریدور پنجم را مستلزم اخبار و سیگنال‌های مثبت و قوی می‌دانند.

کارشناسان بر این باورند که تا سمت و سوی تصمیم ایران برای اقدام علیه اسرائیل به روشنی مشخص نشود، قیمت دلار روند نخواهد گرفت.

قیمت درهم روز پنجشنبه در سطح ۱۶ هزار و ۶۶۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر روز جمعه ۱۹ مرداد در سطح ۶۰ هزار و ۷۵۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۹۲۰ تومانی معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است از روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما