شناسهٔ خبر: 68111253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: اشتغال باید به‌صورت پایدار و واقعی ایجاد شود

شهرکرد - ایرنا- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال‌زایی باید به‌صورت واقعی و پایدار ایجاد شود تا بتوان برنامه‌ریزی دقیق داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا عزیزی روز جمعه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند نگاه ملی در بخش‌های مختلف هستیم.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌های بسیاری دارد و باید توان داخلی برای رفع مشکلات و استفاده از این ظرفیت‌ها به‌کارگیری شود.

عزیزی با اشاره به تحریم‌های وضع شده علیه کشور از سوی دشمنان افزود: علاوه بر توجه به پتانسیل‌های داخلی، باید یک سیاست خارجی تاثیرگذار برای رفع تحریم‌ها داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی به تأمین حدود ۵۰ درصد درآمدهای کشور از طریق بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی امور کشور به‌جز مسائل امنیتی و قضایی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی لازمه تحقق رشد اقتصادی هشت درصد را تقویت بخش خصوصی دانست و یادآور شد: اشتغال باید به‌صورت واقعی ایجاد شود زیرا برای برنامه‌ریزی دقیق نیازمند آمار و اطلاعات دقیق هستیم.

عزیزی اظهار داشت: شفافیت اداری و تعارض منافع یک اصل مهم است، نباید اجازه دهیم که رانت ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گاهی اصلاح قانون از قانون‌گذاری مهم‌تر است.

نماینده مجلس: اشتغال باید به‌صورت واقعی ایجاد شود

احمد راستینه هفشجانی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با اصلاح برخی قوانین دست‌وپاگیر، به بخش خصوصی برای افزایش تولید و بهره‌وری کمک کنیم.

وی فراهم کردن حاشیه امن برای فعالیت صنعت‌گران را ضروری دانست و افزود: باید جلوی اعمال سیاست‌های دستوری گرفته شود.

راستینه جدی گرفتن مساله بحران کم‌آبی در کشور و چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: طرح‌های آب‌رسانی با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش خصوصی به نتیجه رسید.

وی یادآور شد: استفاده از پساب برای تامین آب واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد زیرا در چند سال آینده شرکت شهرک‌های صنعتی شهرکرد با بحران جدی در تامین آب مواجه خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ توسعه‌ای بدون تامین آب امکان‌پذیر نخواهد بود و واحدهای صنعتی باید برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل ناترازی انرژی در کشور گفت: به‌منظور رفع این مشکل در گام نخست نیازمند فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی در مصرف هستیم.

راستینه در خصوص مشکل رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان خُرد تاکید کرد: باید مساله رفع تعهد ارزی واحدهای کوچک با واحدهای تولیدی بزرگ خصولتی متفاوت باشد و امیدواریم این مساله به سرانجام برسد.

وی افزود: در چند سال گذشته بر مساله تکمیل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی، فولاد، ماهیان سردآبی، گلخانه‌ها و بادام در چهارمحال و بختیاری تمرکز و در چند حوزه موفق عمل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون طرح‌هایی در اولویت قرار می‌گیرد که به بهبود فضای کسب و کار کمک کند.

نماینده مجلس: اشتغال باید به‌صورت واقعی ایجاد شود

محمدکاظم منزوی به حرکت برای رفع مشکلات براساس عمل‌گرایی اشاره و تاکید کرد: ایجاد صندوق توسعه و پیشرفت این استان در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به صادرات سالانه ۲۱۰ هزار میلیارد ریال خوراک آبزیان از این استان به خارج کشور گفت: قیمت جهانی هر کیلوگرم آبزیان بین ۶ تا ۱۴ دلار است اما ماهی استان با قیمت ۲.۲ دلار صادر می‌شود که حتی نزدیک به قیمت جهانی هم نیست.

نماینده مجلس: اشتغال باید به‌صورت واقعی ایجاد شود

حسین برزگر به افزایش تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری از ۲۳ هزار تن به ۳۳ هزار تن اشاره و تاکید کرد: می‌توان با توسعه زیرساخت‌ها این میزان تولید را افزایش داد.

وی با اشاره به قانون ایجاد فضای سبز در جوار واحدهای صنعتی به‌عنوان مسئولیت اجتماعی افزود: این آمادگی وجود دارد تا در صورت موافقت سازمان محیط‌زیست، نهال و زمین در اختیار تولیدکنندگان برای کشت نهال در یک نقطه دیگر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از اعضای هیات نمایندگان و هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری دغدغه‌های بخش خصوصی استان را بیان کردند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما