شناسهٔ خبر: 68110702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

پیام مراسم اربعین حمایت از عدالت، آزادی و مستضعفین است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اربعین را نماد عظیمی از اسلام دانست و گفت: پیام پیاده‌روی اربعین وحدت، حمایت از عدالت و آزادی و حمایت از مستضعفین است و اگر فردی توانایی حضور در پیاده‌روی را ندارد می‌تواند هزینه‌ای برای افرادی که توانایی رفتن دارند را تأمین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه نوزدهم مرداد_ در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه شهرستان ارومیه اظهار کرد: بنی‌امیه فکر می‌کردند با به شهادت رساندن حضرت امام حسین (ع) نام و یاد ایشان را می‌توانند از بین ببرند اما تصور نمی‌کردند که مکتب اباعبدالله الحسین (ع) و راه ایشان زنده‌تر خواهد شد.

وی افزود: در جهان معاصر هیچ اجتماعی به اندازه عظمت پیاده‌روزی اربعین حسینی نیست و از اقصی نقاط جهان نزدیک به ۳۰ میلیون نفر دور حرم امام حسین (ع) جمع می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: پیاده‌روی اربعین در راستای اهداف و قیام حضرت امام حسین (ع) بوده و ائمه اطهار (ع) بنیانگذار این حرکت عظیم هستند.

قریشی بنا بر احادیث ادامه داد: هر قدمی که در راه پیاده‌روی اربعین برداشته می‌شود همانند ثواب آزاد کردن یکی از فرزندان اسماعیل (ع) است و دهان یاوه‌گویان به اسلام و تشیع بسته می‌شود.

وی اربعین را نماد عظیمی از اسلام دانست و عنوان کرد: پیام پیاده‌روی اربعین وحدت، حمایت از عدالت و آزادی و حمایت از مستضعفین است و اگر فردی توانایی حضور در پیاده‌روی را ندارد می‌تواند هزینه‌ای برای افرادی که توانایی رفتن دارند را تأمین کند.

قریشی با اشاره به دولت چهاردهم تصریح کرد: بنا به فرمایشان پیروزی رئیس جمهور پیروزی همه ما است و اگر بتواند مشکلات را مدیریت کند، موفقیت همه خواهد بود و باید در این راستا کمک کنیم.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: انتظار داریم از ظرفیت‌های مردمی، مدیریت جهادی و تمرکز بر اقتصاد و معیشت مردم دولت چهاردهم غافل نشده و دولت نیز آویزان به موضوعات خارجی نباشد.

قریشی افزود: افرادی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند نباید کوچک‌ترین زاویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی داشته باشند و مطالبات رهبری باید نصب‌العین دولت باشد.

وی اظهار کرد: خونخواهی و مجازات صهیونیست‌ها حق قانونی و شرعی ما است و باید طرف مقابل به خاطر اقداماتش مجازات شود.

قریشی گفت: مجازات سخت عملیاتی خواهد شد و قلب همه آزادگان جهان خوشحال خواهد شد.

نظر شما