شناسهٔ خبر: 68110605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار قاآنی: خون شهید هنیه بر مجازات سخت صهیونیست‌ها اثرگذار است

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خون شهید هنیه بر مجازات سخت رژیم صهیونیستی به دست جمهوری اسلامی، تأثیر خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، سردار اسماعیل قاآنی در نامه‌ای به یحیی سنوار، وی را به عنوان شخصیتی با سابقه و پرافتخار در بُعد رهبری و جهادی برشمرد و انتخاب وی را به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به همه قهرمانان حماس، غزه و ملت فلسطین تبریک گفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش‌هایی از این نامه، عروج شهید اسلام سردار اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و افزود: شهید هنیه واقعاً از رهبران دلاور مقاومت اسلامی و شخصیتی ارزشمند و متین بود که در جهان اسلام وحدت ایجاد کرد.

وی افزود: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند وظیفه خود می‌دانیم که انتقام خون ایشان را برای این حادثه تلخ در جمهوری اسلامی بگیریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه در این نامه تاکید کرد: تردیدی نیست که خون این شهید بزرگوار بر مجازات سخت رژیم صهیونیستی به دست جمهوری اسلامی تأثیر خواهد گذاشت.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: جهاد قهرمانانه برادران شما در مقاومت اسلامی، تأثیر مجازات را بیش از گذشته خواهد کرد و به محو شدن هر چه سریع‌تر این پدیده نحس منجر خواهد شد.

سردار قاآنی در این نامه خاطرنشان کرد: حماس با انتخاب یک رهبر با منطق دیگر ثابت کرد که پرچم پر افتخار حماس را به دست کسی می‌دهد که بیشترین نفوذ را در میدان دارد و مجاهد فی سبیل الله است.

به گزارش ایرنا، حماس پس از شهادت اسماعیل هنیه در روز ۱۰ مردادماه، یحیی سنوار ۶۲ ساله را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش و جانشین شهید اسماعیل هنیه تعیین کرد.

یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به ابو ابراهیم رئیس حکومت حماس در نوار غزه در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) متولد شده است. از او به عنوان موسس سازمان امنیتی حماس (مجد) یاد می شود و ارتش اسرائیل سنوار را عامل اصلی حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) می‌داند.

رژیم صهیونیستی حذف سنوار را یکی از اهداف جنگ علیه غزه اعلام کرده اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در اسرائیل به چهار بار زندان ابد به علاوه ۲۵ سال زندان محکوم شد اما در نهایت بعد از ۲۲ سال زندان در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با اسرائیل آزاد شد.

وی از جمله رهبران حماس به شمار می‌رود که آمریکا نام او را در فهرست ادعایی افراد تحت تعقیب قرار داده است.

نظر شما